Stap 3: Data-acquisitie
Lancering voertuig :
Voor dit project, ben ik met behulp van een raket aangedreven fles soda-water van maken Volume 5 (http://makezine.com/05/rocket/ ). Niet lachen. Zoals u van de gegevens zien zult, hebben deze sommige opmerkelijke stuwkracht en snelheid terwijl ze veilig genoeg om te vliegen in de buurt park. En water is nog steeds vrij goedkoop hier althans, vooral vergeleken met pak Estes motoren en ontstekers. De raket en launcher waren gemakkelijk te bouwen, gebruikte algemeen beschikbare materialen, en zijn robuust in werking, alle beste eigenschappen van de Maker. Deze opstelling heeft gediend me goed over meerdere jaren, en ik ben een regelmatige deelnemer aan een scout kamp waar ik ze gebruiken om sluipen in sommige natuurkunde en wiskunde terwijl het hebben van plezier. Dit jaar zal het toevoegen van nog een ander niveau van belang!
DATA-ACQUISITIE:
Elk van de geüploade Arduino schetsen kan worden getest met behulp van de seriële monitor voor de poort waarop die ze zijn aangesloten om (verbinding maken met de JeeNode doorgeven via de USB-BUB of FTDI wanneer uploaden of het testen). Gebruik van dezelfde belangrijke opdrachten voor alle drie punten (zender, ontvanger en Processing):
"c" - Hiermee wist u de gegevens van niet-vluchtig geheugen en nullen uit de sensoren. De raket moet in de juiste stand voor lancering. Verwerking of ontvangst moet verslag "0, 0, 0" in de seriële scherm, waar als de zender geeft de informatie over de sensoren. De zender LED moet één keer knipperen.
"w" - (zoals in "write") start of stopt de verzending en de opslag van gegevens. De LED op de zender gaat branden bij het opnemen en een bericht weergegeven met de status wordt weergegeven op de serie. Ontvanger en verwerking zal tonen een stroom van gegevens start op de seriële en verwerking zal beginnen met de grafiek van de gegevens. Druk op "w" opnieuw om te stoppen met de gegevensstroom of het zal enkel houden verzamelen totdat het geheugen vol is (~ 2100 lezingen, of ongeveer 42 seconden).
"r" - (zoals in "replay") speelt de opgenomen gegevens van de niet-vluchtig geheugen (indien gebruikt). Dit zal zijn in wezen hetzelfde als de vluchtgegevens, maar ook alle gegevens bevatten die was verloren in verzending als je raket ging uit van het bereik of de ervaren inmenging.
Mijn opstarten geweest om te doen een duidelijke, schrijven en lezen van de sequentie vóór de raket op het pad om ervoor te zorgen dat alles wordt aangedreven en functionele (zie video). Mij vervolgens troep opwaarts de raket op het pad en het druk uitoefenen. Met Processing lopen, verzenden de duidelijke signaal "c", gevolgd door het schrijven signaal "w". Zodra gegevens komt begint, start u uw tellen naar beneden! Verwerking is het bijhouden van de laatste 400 lezingen en leert de minimale en maximale versnelling, hoogte en snelheid. Zodra de raket landt, hit "w" opnieuw om te stoppen met de gegevensstroom. Als u denkt dat u verloren gegevens tijdens de vlucht dat, brengen de zender in de buurt van de ontvanger en druk op 'r' om de gegevens opnieuw. De lezing worden opgeslagen in een door komma's gescheiden waarden (.csv) bestand in de Processing Schets "Graphing/data " map met een id van de tijd in de bestandsnaam. Schuim, spoelen, herhalen.