Stap 10: Definitieve vorm: animatie & generatie
Devon Penney, onze animator, is essentieel bij het vinden van een manier voor het genereren van de tensegrity vormen. Hij de techniek van de generatie van Tomohiro Tachi van papier geïmplementeerd in Houdini om shapes op basis van veelhoekige mazen te maken. Zodra dit systeem op zijn plaats was, leveraged we de Houdini's uitgebreide procedurele modellering van hulpmiddelen om snel een verscheidenheid van polygonale mazen (lagere linker afbeelding hierboven) te krijgen een gevoel voor hoe verschillende tensegrity vormen zonder bouwen ze keek. Om een gevoel voor hoe deze shapes gereageerd op zwaartekracht in een fysieke omgeving, Devon Houdini's korrels Oplosser, die meestal wordt gebruikt om het zand te simuleren, maar is geweldig voor de productie van stabiele simulaties van verbonden objecten zoals tensegrity structuren gebruikt. Nadat we hadden besloten op een definitieve vorm, produceerde hij verlichte renders van de maquette van de echte wereld. Dit was een belangrijke stap bij het toestaan van ons om erachter te komen wat we het laatste stukje wilden te lijken, en verstrekt een heleboel inzicht in het proces van modelleren die we gebruikten naarmate het project vorderde.
De uiteindelijke vorm werd gebouwd als een toren 5 x 3, 5 stutten in omtrek, met drie lagen afwisselend CCW/CW axiaal.
Hier is een eerste simulatie die Devon gebouwd om een idee krijgen van hoe de structuur gereageerd op krachten: