Stap 1: Wacht, wat ik gewoon verbinden?
Werken op een kunstwerk voor Burning Man is als het runnen van een opstarten in je vrije tijd. Het daagde me op alle niveaus: rijden concept, een nieuwe methode van constructie baanbrekende, opbouwen van een team, houden het team gelukkig, coördinatie van de fabricage & engineering, eindeloze mechanische ontwerp, vegen de winkel, en taking uiterlijk naar de prullenmand. Het duurde een geheel nieuw niveau van leren en zelf opofferen om dit ding tot leven brengen.
We namen een uitdagende bouwtechniek en bracht het vanaf de conceptie tot bloei in een ongelooflijk harde omgeving op een versnelde tijdlijn. Hier is wat bleek essentieel aan het proces:
- Maker Community: Dit stuk werd gebouwd in American Steel Studios in West Oakland, CA. Het is een hub van de maker-beweging, een Gemeenschap die boordevol creativiteit, en produceert een groot deel van de kunst voor Burning Man. Als ik niet aan kunstwerken door de Flux Foundation en Autodesk Pier 9 residentie deelgenomen had, zou dit project niet mogelijk zijn geweest.
- Team: Ik was gelukkig genoeg om het juiste team aangeworven en de rest kwam samen bijna als een bijzaak. Onze build team bestond uit de volgende rockstars:
Katherine Barton - General Counsel, geestelijke gezondheid te controleren en beste Helper
- Devon Penney - Animator
Natalie Walsh - weefsel ontwerp
Ken Caluawerts - elektronica ontwerpt & Softwareontwikkeling
Jack Kalish - verlichting effecten
Rachel Ciaverella - elektronica/stof/boor pers
ATIL Iscen - Software analyse
Ekin Senturk - structurele Engineering
Vele anderen met inbegrip van, maar niet beperkt tot : Johann Karkheck AJ Romine, Pamela Pascual, Vytas Sunspiral, Joe O'Connor, Jonathan McKeever, Ashley Cuppet, Jamie Trowbridge, Gordon Kirkwood, Dustin Fieder, Tory Voight, Bretagne bevoegdheden, Aaron Porterfield, Bryan Hermannson, Owen Laine, Shelby Clark
- 40% mechanische
- 20% Electrical
- 20% infrastructuur
- 10% stof
- 10% contingentie