De Tetris-objecten zijn geometrische vormen bestaande uit 4 vierkantjes met kanten met elkaar verbonden op een vierkant raster. De shapes worden Tetrominos genoemd en werden populair gemaakt door de maker van het computerspel Tetris Alexey Pajitnov in 1984 - dank u, Wikipedia en... het is tijd om specifiek over de puzzel.
Er zijn vele manieren om het fysiek maken deze puzzel. U kunt de shapes uit karton knippen met een schaar, gebruik een figuurzaagmachine/jig saw/fret zag aan de tetrominos uit hout gesneden, gebruikt u een 3D-printer te laten uit kunststof of titanium (net kidding - terwijl 3D titanium afdrukken beschikbaar is, verwacht ik dit zou een dure optie) of een laser cutter gebruik te maken van de shapes uit een geschikt materiaal met inbegrip van roestvrij staal. Er zijn vele mogelijke oplossingen voor de puzzel die uren van plezier verstrekt. Sommige oplossingen staan in de image gallery.
Ik gebruikte een CNC-router te snijden van de terominos uit 1/4" multiplex. Het oorspronkelijke proces moest maken van shapes in Visio, de Visio-tekening als een DXF exporteren, importeren het DXF in CamBam, genereren de hulpprogramma-paden voor de CNC-Router en Mach3 gebruiken om te controleren van het snijden van de tetrominos van een blad van ongeveer 14 "x 14 x 1/4" multiplex. Ik verloor de oorspronkelijke raw data-bestanden en de toegang naar Visio, zodat dit Instructable is een recreatie- en een excuus om mezelf vertrouwd te maken met de 123D Design tool. U hoeft niet 3D-Ontwerptools voor dit - een eenvoudige potloodschets op een raster 1" volstaat. Maar 123D is gratis - vrij goed en 3D-modellering is leuk.