Stap 5: De Win teller
Private Sub RoundWin_Show(sender As System.Object, e As System.EventArgs) verwerkt Me.MouseMove End Sub
'Dit is de code die gebeuren zal wanneer de muis wordt verplaatst.'
39. Voeg de volgende code tussen de Private Sub en End Sub
Dim BlueWin As String = Str$(Val(BlueWinCounter.Text) + 1)
Dim RedWin As String = Str$(Val(RedWinCounter.Text) + 1)
' Dit is de code die een String, BlueWin en RedWin maakt. Als de gebeurtenis plaatsvindt wordt het + 1 score toe te voegen aan de speler. "
40. de volgende code wordt de wint.
Als OvalShape1.Visible = True en OvalShape2.Visible = True en OvalShape3.Visible = True Then Als OvalShape4.Visible = True en OvalShape5.Visible = True en OvalShape6.Visible = True Then Als OvalShape7.Visible = True en OvalShape8.Visible = True en OvalShape9.Visible = True Then Als OvalShape1.Visible = True en OvalShape4.Visible = True en OvalShape7.Visible = True Then
BlueWinCounter.Text = BlueWin
End If
BlueWinCounter.Text = BlueWin
End If
BlueWinCounter.Text = BlueWin
End If
BlueWinCounter.Text = BlueWin
End If
Als OvalShape2.Visible = True en OvalShape5.Visible = True en OvalShape8.Visible = True Then
BlueWinCounter.Text = BlueWin
End If
Als OvalShape3.Visible = True en OvalShape6.Visible = True en OvalShape9.Visible = True Then
BlueWinCounter.Text = BlueWin
End If
Als OvalShape1.Visible = True en OvalShape5.Visible = True en OvalShape9.Visible = True Then
BlueWinCounter.Text = BlueWin
End If
Als OvalShape3.Visible = True en OvalShape5.Visible = True en OvalShape7.Visible = True Then
BlueWinCounter.Text = BlueWin
End If
Als LineShape1.Visible en LineShape3.Visible en LineShape5.Visible = True Then
RedWinCounter.Text = RedWin
End If
Als LineShape7.Visible en LineShape9.Visible en LineShape11.Visible = True Then
RedWinCounter.Text = RedWin
End If
Als LineShape13.Visible en LineShape15.Visible en LineShape17.Visible = True Then
RedWinCounter.Text = RedWin
End If
Als LineShape1.Visible en LineShape7.Visible en LineShape13.Visible = True Then
RedWinCounter.Text = RedWin
End If
Als LineShape3.Visible en LineShape9.Visible en LineShape15.Visible = True Then
RedWinCounter.Text = RedWin
End If
Als LineShape5.Visible en LineShape11.Visible en LineShape17.Visible = True Then
RedWinCounter.Text = RedWin
End If
Als LineShape1.Visible en LineShape9.Visible en LineShape17.Visible = True Then
RedWinCounter.Text = RedWin
End If
Als LineShape5.Visible en LineShape9.Visible en LineShape13.Visible = True Then
RedWinCounter.Text = RedWin
End If
'Voegt 1 naar de balie Win als er een 3 op een rij'
41. Voeg de volgende code onder de voorgaande code ingevoerd:
Als OvalShape1.Visible = True en OvalShape2.Visible = True en OvalShape3.Visible = True of
OvalShape4.Visible = True en OvalShape5.Visible = True en OvalShape6.Visible = True of
OvalShape7.Visible = True en OvalShape8.Visible = True en OvalShape9.Visible = True of
OvalShape1.Visible = True en OvalShape4.Visible = True en OvalShape7.Visible = True of
OvalShape2.Visible = True en OvalShape5.Visible = True en OvalShape8.Visible = True of
OvalShape3.Visible = True en OvalShape6.Visible = True en OvalShape9.Visible = True of
OvalShape1.Visible = True en OvalShape5.Visible = True en OvalShape9.Visible = True of
OvalShape3.Visible = True en OvalShape5.Visible = True en OvalShape7.Visible = True of
LineShape1.Visible = True en LineShape3.Visible = True en OvalShape5.Visible = True of
LineShape7.Visible = True en LineShape9.Visible = True en LineShape11.Visible = True of
LineShape13.Visible = True en LineShape15.Visible = True en LineShape17.Visible = True of
LineShape1.Visible = True en LineShape7.Visible = True en LineShape13.Visible = True of
LineShape3.Visible = True en LineShape9.Visible = True en LineShape15.Visible = True of
LineShape5.Visible = True en LineShape11.Visible = True en LineShape17.Visible = True of
LineShape1.Visible = True en LineShape9.Visible = True en LineShape17.Visible = True of
LineShape5.Visible = True en LineShape9.Visible = True en LineShape13.Visible = True of
RectangleShape1.Enabled = False en RectangleShape2.Enabled = False And RectangleShape3.Enabled = False And RectangleShape4.Enabled = False And RectangleShape5.Enabled = False And RectangleShape6.Enabled = False And RectangleShape7.Enabled = False And RectangleShape8.Enabled = False en RectangleShape9.Enabled = False Then
'Dit zijn alle mogelijkheden van een overwinning'
OvalShape1.Visible = False
OvalShape2.Visible = False
OvalShape3.Visible = False
OvalShape4.Visible = False
OvalShape5.Visible = False
OvalShape6.Visible = False
OvalShape7.Visible = False
OvalShape8.Visible = False
OvalShape9.Visible = False
LineShape1.Visible = False
LineShape2.Visible = False
LineShape3.Visible = False
LineShape4.Visible = False
LineShape5.Visible = False
LineShape6.Visible = False
LineShape7.Visible = False
LineShape8.Visible = False
LineShape9.Visible = False
LineShape10.Visible = False
LineShape11.Visible = False
LineShape12.Visible = False
LineShape13.Visible = False
LineShape14.Visible = False
LineShape15.Visible = False
LineShape16.Visible = False
LineShape17.Visible = False
LineShape18.Visible = False
'Maakt alle cirkels en kruist onzichtbaar'
RectangleShape1.Enabled = True
RectangleShape2.Enabled = True
RectangleShape3.Enabled = True
RectangleShape4.Enabled = True
RectangleShape5.Enabled = True
RectangleShape6.Enabled = True
RectangleShape7.Enabled = True
RectangleShape8.Enabled = True
RectangleShape9.Enabled = True
'Dit maakt de vakken weer'
End als
'Als er een win het speelbord is opnieuw'
42. het debuggen van het spel en los eventuele fouten gevonden.