Stap 5: Projectstructuur begrijpen
Pakketten bieden een organisatorisch instrument voor Java projecten door het groeperen van gelijksoortige klassen. Een gemeenschappelijk naming convention is het gebruik van uw domein achteruit. Zoals u zien kunt, dit project gebruikt de Instructable domein. Dit helpt bij het elimineren van eventuele problemen bij de integratie van Java-programma's. U kan niet lopen in dit, maar het is een goede gewoonte om te gaan.
De twee pakketten in dit project zijn spel en belangrijkste. Het spel pakket bevat meer backend informatie voor het uitvoeren van het spel. Het hoofdpakket bevat de klasse die met de gebruiker communiceert.
Klassen (2)
Er zijn drie klassen in dit project--Board, speler, een Runner. Bij de beslissing welke klassen moeten worden gemaakt voor een project, denken over de elementen van wat u aan het maken bent. In dit geval had Tic Tac Toe slechts twee opmerkelijke elementen--een speler te spelen van het spel en een bord op het spel. Meer complexe programma's vergt meer klassen.
Raad van bestuur
Hiermee wordt de Tic Tac Toe-bestuur. Deze klasse verwerkt houden spoor de van de staat van de Raad van bestuur en als de Raad van bestuur een winnende board is.
Speler
Hiermee wordt een speler in de Tic Tac Toe. Het is een vrij eenvoudige klasse. Het bevat de naam van de speler en het speelt symbool die het beheert ook de markering van de Raad van bestuur.
Loper
Deze klasse is wat het programma wordt uitgevoerd. We gaan in een overzicht in de volgende stap.