Stap 6: Begrijpen de loper
Klassendeclaratie
Kijk naar de top waar het zegt openbare klasse Runner. Dit is de klassendeclaratie. Het openbare deel is een toegang modifier. Een toegang modifier zegt wie toegang heeft tot deze klasse. Toegang modifiers kunnen zijn:
-Openbare
-Beschermd
-Privé
U zal bijna altijd een klasse openbaar maken. Beveiligd en privé zijn gereserveerd voor speciale soorten klassen die we zullen niet in. Gewoon weten dat openbare klassen door om het even wat kunnen worden gebruikt. Het tweede deel van de verklaring--klasse--zegt we een klasse maken. Het derde deel--Runner--is de naam. De accolade begint een codeblok. Alle code voor deze klasse moet binnen de twee accolades.
Opmerking: Accolades worden gebruikt voor alle codeblokken, niet alleen klassen.
Belangrijkste methode
De belangrijkste methode, is zoals opgemerkt in de foto, wat wordt uitgevoerd wanneer u het programma uitvoert. Maak je geen zorgen over de hele openbare statische leegte puinhoop. Maar nemen nota over de vraag wat in de belangrijkste methode gebeurt er. De eerste regel creëert een Board-object aangeduid als bestuur. De rest van de regels zijn methodeaanroepen. De methode uitvoert methodeaanroepen met de gegeven naam.
Typische belangrijkste methoden bevatten meer code dan dit, maar ik het die deze manier voor een beter begrip van het proces het programma doorloopt georganiseerd.
Methode Headers
Methode headers zijn de eerste regel van methoden. Ze beschrijven wat de methode van plan is te doen. Laten we eens kijken naar particuliere statische String playGame(Board board)
privé is een toegang modifier, net als de klasse een. In dit geval betekent privé dat alleen de Runner klasse deze methode kunt bellen.
Statischenegeren. Dit is meer geavanceerd onderwerp.
String wordt beschreven wat de methode zal terug eens het afwerkingen uitvoeren. Het is in dit geval een tekenreeks, wat betekent dat het terug Geef een woord of reeks woorden. In dit geval wordt het null, waarmee niets terug.
playGame is gewoon de naam van de methode.
(Raad van bestuur) heet een parameter. Dit is externe informatie die de methode moet uitvoeren. In dit geval, moet het een Board-object.