Stap 3: Software
Wij zullen het deeltje web IDE gebruiken om te schrijven en uploaden van de software naar het foton. Mij zal veronderstellen dat u al met succes hebben doorlopen aan de registratie stappen hier: aan de slag.
Ervan uitgaande dat uw Photon nu met de Cloud via uw Wi-Fi-toegangspunt verbonden is, we hebben een paar dingen nodig voor dit project:
1. het toevoegen van de bibliotheken nodig door onze OLED-display
Omdat de bibliotheek code nodig wijzigingen, koos ik de bestanden opnemen in het project direct in plaats van "met inbegrip van" hen vanaf het web IDE. Klik op de kleine + pictogram boven wilt toevoegen van een bibliotheek, rechtsboven in het bouwen IDE en typ de naam (ADAFRUIT_GFX of ADAFRUIT_SSD1306). Hiermee maakt u een paar bestanden (.cpp en .h) waar u elk bestand kunt plakken. U moet eindigen met 5 bestanden totaal, de toepassing van de Ino en de 4 bibliotheekbestanden. De wijzigingen rekening voor het feit dat sommige bibliotheken en functies reeds zijn gedefinieerd voor het foton, en ook voor het wijzigen van het basisadres van de I2C van het display (wij gebruikten 0x3C vereist voor deze weergave).
2. het creëren van een Cloud functie
Als u wilt een functie die op afstand vanuit een smartphone kan worden aangeroepen via het internet maakt, zullen we moeten verklaren het als zodanig tijdens setup:
Spark.function ("SetReminder", SetReminder);
Wij verklaren hier een functie genaamd "SetReminder", die de functie van de SetReminder gedefinieerd in onze tinymessageboard.ino code oproept. De code voor die functie is heel eenvoudig:
int SetReminder (String message) {}
ClearMessage(0);
Als (message.length() > 0)
showMsg (0, bericht);
}
waarbij 0 staat voor de "lijn" nummer. Ook, we zullen het toevoegen van een paar andere functies, SetWeather en SetSurf om op afstand de temperatuur en het verslag-surf voor vandaag.
Code is gekoppeld.