Stap 9: Programmeren: aansluiten van de programmeur
De ATTINY moet een programmeur. Ik gebruikte een goedkope USBasp uit China verbonden met een computer via een USB-poort en het gebruik van een 10-pins connector. Meestal de programmeur is plug-and-play en wordt erkend door de Arduino IDE. De programmeur poort moet worden weergegeven in de optie poort van het menu Extra. Als dat niet het geval is, gelieve te verwijzen naar de documentatie van uw programmeur.
Voordat om te uploaden schetsen, gelieve te branden de bootloader door het selecteren van de programmeur hebt (USBasp voor mij) met de opdracht in het menu Extra en vervolgens door te selecteren "Burn de bootloader". Wanneer de bootloader is gebrand, bent u klaar om uw robot programma door te compileren/uploaden van een schets.
In de foto ziet u dat ik gebruik de gratis pinnen (J5, J6) om verbinding te maken met een seriële USB-interface (TX, RX, GND). Ik kan met behulp van de SoftwareSerial-bibliotheek, de monitor en de plotter gebruiken voor foutopsporing. Dit is optioneel, maar ik sterk adviseren om setup van deze interface als u check wilt de verschillende componenten werkt of als u spelen met de code wilt.
BELANGRIJK: Schakel niet op de robot bij het uploaden van een schets. Als u inschakelen, kan willekeurig worden start in de motor en u de macht regulator kan beschadigen.