Stap 2: ARDUINO CODE: DOWNLOAD TOETSENBLOK bibliotheek
#include
Const byte rijen = 4; Vier rijen
Const byte COLS = 3; Drie kolommen
Definiëren van de Keymap
char toetsen [ROWS] [COLS] = {{'1', '2','3 '}, {'4', '5','6 '}, {'7', '8','9 '}, {'#','0 ',' *'}};
Verbinding maken met de toetsenbord ROW0, ROW1, ROW2 en ROW3 op deze Arduino pinnen.
byte rowPins [ROWS] = {9, 8, 7, 6};
Verbinding maken met de toetsenbord COL0, COL1 en COL2 op deze Arduino pinnen.
byte colPins [COLS] = {12, 11, 10};
Maken van de kpd Keypad toetsenblok = toetsenblok (makeKeymap(keys), rowPins, colPins, rijen, COLS);
#define ledpin 13
VOID Setup
{
pinMode(ledpin,OUTPUT);
digitalWrite (ledpin, hoge);
Serial.begin(9600);
}
void loop
{
char sleutel = kpd.getKey();
if(Key) / / Check voor een geldige sleutel.
{
schakelaar (sleutel)
{
Case '1':
Serial.println(Key);
breken;
Case '2':
Serial.println(Key);
breken;
Case '3':
Serial.println(Key);
breken;
Case '4':
Serial.println(Key);
breken;
Case '5':
Serial.println(Key);
breken;
Case "6":
Serial.println(Key);
breken;
Case '7':
Serial.println(Key);
breken;
zaak '8':
Serial.println(Key);
breken;
Case '9':
Serial.println(Key);
breken;
Case '0':
Serial.println(Key);
breken;
geval ' *':
Serial.println(Key);
breken;
Case '#':
Serial.println(Key);
breken;
}
}
}