555 timer schakelingen met LDR
555 timer-schakelingen
De 555 Timer gebruikt 3 hoofdfuncties: Astable, bistabiele en monostabiele. De Astable uitgangen een hoge puls aan een gestage repetitieve tempo. De monostabiele wanneer geactiveerd houdt de uitgang hoog is voor een vooraf bepaalde periode. De bistab
555 timer calculator voor RaspberryPi, Arduino of een Linux PC
Dit instructable is een rekenmachine om te bepalen van de weerstand en een condensator waarden voor gebruik gemeenschappelijke 555 timer-schakelingen. Ik heb ook versies voor de RaspberryPi en de Arduino met eenvoudige schakelingen te knipperen twee
555 timer
Deze zelfstudie bestaat uit monster schakelingen te zetten van een 555 timer in monostabiele, astable en bistabiele modi evenals een diepgaande bespreking van hoe de 555 timer werkt en hoe om te kiezen van componenten voor de toepassing. De 555 timer
De veelzijdige 555 Timer
555 Timer googled op internet zal u opdagen van ongeveer 672,000 resultaten. Natuurlijk, heeft elke website waarschijnlijk een bos van schema's. Dat zal blijken te zijn van een paar miljoen resultaten.Ik heb besloten om post van sommige projecten ove
555 timer radio
Wijzigingen hebben aangebracht in dit instructable, deze veranderingen worden aangeduid met een asterisk (*)Een enkel station 555 timer radio uit een paar eenvoudige en gemeenschappelijke delen. Hiermee schakelt u tussen een oscillator en AM radio on
DRAADLOZE muis wijziging van het 555 timer
eerste, mijn blog/het origineel.Tweede van allen, ik zou willen vermelden hoe gemakkelijk Instructables is te gebruiken. Het is gewoon zo veel makkelijker om instructies te geven wanneer u kunt uw foto's een label en opmerkingen te beantwoorden.Laat
Bouw uw eigen logica sonde op de goedkope met behulp van een 555 Timer!
Hallo! Door te klikken op dit instructable je een stap dichter bij het gebouw een goedkoop, gemakkelijk om te bouwen, en wat nog belangrijker is nuttig kleine gadget... een logica sonde! Een logica sonde is handig wanneer u werkt met verschillende ch
Een snelvuur knop toevoegen aan uw muis met een 555 timer
doet je vinger moe gemakkelijk tijdens het spelen van video games? Ooit gewenst dat u kon pwn n00bs sneller dan de snelheid van het licht zonder ooit het breken van een zweet? Dit Instructable zal u hoe tonen.Stap 1: Benodigdheden Oorspronkelijk bouw
Automatische LED-nachtlampje (met behulp van 555 timer)
zachtjes kreeg stroomonderbreking!En u uw zaklamp te vinden in het donker! Oh...Geen zorgen, hier is het automatische donker gedetecteerd leidde licht.Stap 1: Onderdelen die u nodig hebt * 1M resistor* 1K Ohm weerstand* 10 weerstand* LDR (light afhan
Eenvoudige elektronische Piano met 555 timer in het CD-doosje
In dit instructable, ik zal u tonen hoe maak je een eenvoudige elektronische piano met gemeenschappelijke componenten. Het maakt gebruik van condensatoren en weerstanden, zodat u gemakkelijk het circuit kan wijzigen. Wanneer het project voltooid is,
Pulse Generator met behulp van een 555 Timer
Hallo! Voor mijn allereerste instructable ik wilde laten zien hoe het bouwen van een puls generator circuit met behulp van het ooit zo populaire 555 timer chip. Dit is een zeer eenvoudige, maar zeer belangrijke, circuit te bouwen en te begrijpen. Het
Oscillator schakelingen voor de 555 timer
In mijn eerste Instructable over de 555 timer chip (Inleiding tot de 555 timer) ik aangetoond een 555 in een astable-oscillator.Ik wil Mike63 bedanken voor het sturen van mij een paar nuttige formules voor het berekenen van de frequentie en de lage t
L.E.D. met behulp van de 555 Timer knipperen
ik probeerde om te zetten in een video, maar het werkte niet voor me, dus hier een link naar YouTube http://www.youtube.com/watch?v=9rS9nFG8xdI isDit is een gedetailleerde instructie laat zien hoe te bouwen van een knipperend L.E.D. met behulp van de
Knipperen van een LED met een 555 Timer-Circuit
Hier is een gedetailleerde video die ik heb gemaakt om uit te leggen hoe met een 555 Timer IC, in combinatie met een paar weerstanden en condensatoren, een LED-licht knipperen.Dingen die je zal nodig:1) breadboard2) breadboard jumper draden3) 555 tim
Capaciteit meter met arduino en 555 timer
CAPACITEIT METER MET ARDUINO EN 555 TIMER CHIPDit project heeft tot doel om te bouwen van een eenvoudige capaciteit meter, een apparaat voor het meten van de capaciteit in nanoFarads en microFarad, met een bereik van ongeveer 1 nanoFarad tot honderde
Circuit Planning: Het maken van een Dual LED Circuit schicht voort Protoboard met 555 Timer
Het doel voor dit DIY-project is om u door alle stadia van ontwikkeling van circuit dat een bedrijf zou meestal doorlopen wanneer prototyping een product; niet alleen een eenvoudige "how-to".Dit omvat:Kaart brengen van de elektronicaOntwerpen va
Motor Driver met behulp van de 555 Timer IC
Ik woon in een klein stadje, 60 mijl afstand van de hoofdstad van de provincie. Het is onmogelijk voor mij om een motor bestuurder om te beginnen met een robot of RC project. Zelfs als ik wilde om te bouwen van mijn eigen motor chauffeur, is het moei
Turn-signaal met behulp van de 555 timer
A 555 timer is een zeer populaire geïntegreerde schakeling (chip) die kan worden gebruikt om vertragingen (timer). De chip bevat vele transistors, diodes en weerstanden, met inbegrip van drie 5 k weerstanden die is hoe het kreeg zijn naam.Programmee
Automatische waterkraan met behulp van de 555 timer
Dit project is de automatische waterkraan sensor gebaseerd. De kraan wordt gestart wanneer iedereen zijn/haar hand voor de sensor, hetgeen lager dan de waterkraan is zetten.De Ir-sensor is gemaakt met behulp van de 555 timer, gebruikt als astable mul
Maak een knipperende lichten circuit met een 555 timer en een relais
I 'm gonna u hoe maak je een afwisselend pulserende circuit (met behulp van de 555 timer) uitvoeren van een relais.Afhankelijk van het Relais kan u kundig voor stormloop 120vac licht worden.Het doet dat goed met kleine condensator (ik zal later uitle