Het 1 spelerspel is je basis Simon Game. Ik voegde 4 niveaus van moeilijkheid aan het doordat u opties voor hoeveel ronden je wilt spelen. Je dan gegeven een reeks opvlammende lichten om na te bootsen. Elke ronde een extra flash toe te voegen aan de reeks. Als u het aantal draaiingen kunt voltooien winnen u.
De 2 spelerspel zet je hoofd tot hoofd tegen een vriend. Het spel begint met de speler de eerste knop aangaan van de reeks. De reeks wordt vervolgens afgespeeld voor speler 2 te zien. Dan krijgt de speler 2 na te bootsen de volgorde. Als hij het krijgt juiste krijgt hij de gelegenheid om een knop toevoegen aan de reeks. Speler 1 krijgt het spel terug en probeert na te bootsen de volgorde. Het spel gaat heen en weer als volgt met de reeks steeds steeds langer tot één speler het verkeerd krijgt of u 99 bochten bereiken in dat geval heb je de maximale lengte van de reeks en het spel is een gelijkspel.
Benodigde materialen:
- Arduino (ik gebruikte een Nove)
- Brood bord
- Jumper draden/lint kabels
- Rode, gele, groene en blauwe LEDs
- 4 x 100 Ohm weerstanden
- 4 x druktoetsen
- Kleine luidspreker
- Hitachi HD44780 gebaseerd 16 x 2 LCD
- 5K Potentiometer