Stap 5: Aanscherping van de Code
Terwijl de speler 2 optie integratie met het spel realiseerde ik me dat de input() functie van beide opties waar hetzelfde. Alles wat ik moest doen was een paar lijnen van code toevoegen aan het einde van de functie zodat het spel kan verwerken de beurt tellen op basis van welk spel wordt afgespeeld. Voor het 1 spelerspel zou het vergelijken van het aantal bochten genomen om de beurt limiet en de speler als een winnaar aan te kondigen als de beurt teller groter is. Voor de 2-speler optie wordt gecontroleerd om ervoor te zorgen dat de spelers niet willen overschrijden de limiet van 100 beurt van het spel.Daarna ging ik door de code te vinden andere manieren om aan te scherpen. Ik realiseerde me dat elk moment een knop geraakt of een LED die nodig zijn om licht de dezelfde fundamentele lijnen van code waar gebruikt. Dus ik heb gemaakt 4 functies om te bellen naar wanneer een knop werd ingedrukt of het spel was verlichting de LEDs voor u te onthouden.
ongeldig button1() //LED weergegeven en Toon klonk voor rode LED en knop 1
{
digitalWrite (ledpin [0], hoge);
speakerpin.Play (NOTE_G3, 100);
delay(200);
digitalWrite (ledpin [0], laag);
delay(300);
}VOID button2()
{
digitalWrite (ledpin [1], hoge);
speakerpin.Play (NOTE_A3, 100);
delay(200);
digitalWrite (ledpin [1], laag);
delay(300);
}VOID button3()
{
digitalWrite (ledpin [2], hoge);
speakerpin.Play (NOTE_B3, 100);
delay(200);
digitalWrite (ledpin [2], laag);
delay(300);
}VOID button4()
{
digitalWrite (ledpin [3], hoge);
speakerpin.Play (NOTE_C4, 100);
delay(200);
digitalWrite (ledpin [3], laag);
delay(300);
}
Alles wat nodig was is een functie per knop/LED-kleur. Elk gewenst moment een LED-verlichting of de knop is ingedrukt het LED oplicht, dezelfde noot wordt gespeeld en de LED is uitgeschakeld. Deze functies worden 22 tijdstip gedurende de code gebruikt. Het verminderen van de code door ongeveer 1000 bytes.
Vele andere weinig tweaks en verandert wanneer gedaan tijdens het coderingsproces die bijdragen aan het versterken van de code en hem efficiënter maken.