Stap 3: Berekening van het aanraakscherm
Berekening van het touchscreen is ook een tijdrovend werk, want je moet het scherm van de aanraking te verdelen in 64 gebieden en elk gebied controleert één LED. En de gehele berekening kan beschreven in drie stappen:
1. het installeren van de bibliotheek van het touchscreen aan de Arduino. U kunt het downloaden van de bibliotheek van AdaFruit.com, en ook ik de bibliotheek hier bijgevoegd. Na het installeren van de bibliotheek, kunt u de code die ik hier om te testen het touchscreen. Kortom, de code drie waarden van het aanraakscherm kunt weergeven: p.x voor X-as, p.y voor Y-as, en p.z voor de druk die je voor scherm geeft.
2. omdat een LED-matrix wordt bestuurd door vier chips en elke chip 16 LEDs controleert, adviseer ik verdeel de X-as in vier gelijke delen. En in dit geval, ik wil een bepaald gebied te resetten van de matrix, zodat ik de X-as in vijf gelijke delen te verdelen.
3. in elk afzonderlijk gebied, kunt u 16 gelijke gebieden met 2 rijen voor de X-as en 8 kolommen voor Y-as.