Stap 6: De Code
Nu voor de code:
Er is een klein beetje foutopsporing dat ik mee bezig ben.
De indeling van de HMI is meestal opgenomen in het headerbestand label (Homescreen.h) ziet u in de code waar ik de naam van de verschillende functies van de bibliotheek.
Functies:
h.background();
h.boxes();
h.Text();
h.Buttons();
..............................................................................................
De "h" is gewoon de naam die heb ik verklaard voor klasse Homescreen
Mijn bedoelingen met dit is dat u kunt gaan in het headerbestand en wijzigen of wijzigen van de manier waarop het startscherm wordt weergegeven. De functies voor dit bestand kunnen worden gevonden in het LGDP4535.h bestand. Gewoon openen en de lijst met functies met toegewezen variabelen weergeven.
in het volgende voorbeeld:
fillRect (int16_t x, y van int16_t, int16_t w, int16_t h, uint16_t c);
tft1.fillRect (0, 0, 210, 25, 5, blauw);
Dit heeft een bepaalde indeling tft1 is een nieuwe verklaring van klasse LDGP4535.
".fillRect" is de functie
en "(0,0, 210, 25, 5, blauw)"
---> is (x, y, w, h, Color)
alle moeten max van 16-bits en integers worden
---> anyway Dit moet een goede jumping off point voor u een kleur kiezen en maken van uw eigen HMI. Je gaat om te knoeien met het en kritiek van de code een beetje dus het zal bereiken wat u wenst.
Het schermknopen en Relay Board toevoeging:
De knoppen zijn dus bedoeld als onderdeel van de HMI relais controle. Ik heb nog om dit te implementeren in code, maar u kunt het Relais aan welke digitale pinnen die u wenst. Neem een kijkje op de boolean in de functie van de "Touch()" van de code, dat is waar de logica voor de knoppen zijn (voel je vrij om te verbeteren). Hoe dan ook, is wat ik zou doen voor de relay gewoon een nieuwe functie voor het maken en maken een vlag bits waarmee als de knop wordt ingedrukt. Die waarde doorgeven aan uw relay-functie en de vlag zal de doorgifte inschakelen. Code zoals u graag :)
DEZE CODE WERKT, MAAR ER IS ALTIJD RUIMTE VOOR VERBETERING... JUST SAYIN
GENIETEN :)