Dit is het derde deel van onze Transfiguratie drukte van Amerika's grootste Makers wij eerst waren uitgeschakeld op de show, maar we altijd het gevoel de maker Gemeenschap zou waarderen onze inspanning en dacht dat ging in ons project.
In tegenstelling tot de eerdere twee instructables kleur en lengte is dit meer een work in progress. Wij zullen video's toevoegen en bijwerken van de code voor alle instructables zoals we controleren of alles werkt en we willen verduidelijken hoe geweldige presentaties te maken van deze apparaten. Ik gebruikte om een vriend die zei "Perfect is de ergste vijand van het goede" die ik geïnterpreteerd als je zou kunnen proberen te maken dingen bettter en beter gaan voor perfectie, maar u het risico loopt van het krijgen van niets zelfs goede.
Een sleutelbegrip in Control is dat voor een Eindige toestandsmachine of FSM. Dit wordt meestal beschreven als een diagram cirkels staten vertegenwoordigen waarbij pijlen wijzen randen hoe je van de ene staat naar de andere. Dit is een zeer krachtige programmering concept, maar met de compilers die we meestal gebruiken is dit een beetje van het werk uit te voeren. Ervaring programmeurs kunnen code hen snel, maar we moeten gebruik maken van het idee en verbergt u vervolgens veel details uit het beheersen van de kleur en lengte componenten.
We gaan om de taal te wijzigen gebruikt voor eindige State Machines een beetje aanpassen aan onze doelstellingen, maar het concept is identiek. En een steeg met een andere naam zou ruiken als zoete. Misschien zoeter in dit geval.
In plaats van staat gaan we gebruiken kijken. Het is de uitstraling van de jurk/sjaal en het kan alleen kijken unidirectioneel elk punt in de tijd zodat het intuïtief overeenkomt met het idee van staat van FSM.
In plaats van de rand gaan we gebruik maken van de situatie. Terwijl u het dragen van uw jurk/sjaal er zijn situaties die zich kunnen voordoen. U hebben 3 stappen voorwaarts gezet. Je gesponnen tweemaal. Het is na 9:00 uur. Deze situaties zal leiden tot de jurk/sjaal overstappen van een blik op een ander.
Zo is het schema voor deze stap is een ontwerp van de jurk/sjaal met 1 lengte mechanisme gebonden aan de 101 Arduino I2C en 1 kleur gebonden aan 3 pin van de Arduino-101. Je kunt waarschijnlijk concluderen het begint in de lange blauwe blik vervolgens transfigures naar de lente thee jurk als je Spin, gaat terug tot lange blauwe als u 3 stappen ondernemen. Om 9:00 uur deze uitgeschakeld.
Het is een eenvoudig voorbeeld maar echt alles wat u nodig hebt om te gaan op het opbouwen van veel meer complexe interacties.