Stap 2: De code die u nodig hebt u begrijpen
Laten we springen in de code.
FiniteStateMachine is een voorbeeld van een FSM voor de 1 kleur en 1 lengte voorbeeld. Het implementeert de FSM in het diagram in stap 1. Het moet worden opgesteld in de Arduino omgeving maar zul je het Transfiguration.h bestand uit de volgende stap toevoegen. U zult ook moeten gebruiken en Arduino omgeving die heeft de "Intel Curie Boards" gebaseerd modules geladen via de manager van de Raad van bestuur. Experimenteren met de CurieIMU -> StepCount, en CurieTime -> ReadTest zou grote extra activiteiten om ervoor te zorgen alles werkt op de Arduino 101 en uw omgeving kan deze code compileren.
Alle gegevens die zijn gekoppeld aan het uiterlijk en de situaties zijn onderdeel van een gelegenheid. In deze code is voorbeeld wij zeggen de gelegenheid prom.
We moeten onze kleuren voor snelle verwijzing later definiëren. We definiëren zwart, blauw en groen. De kleuren zijn gedefinieerd als hoeveel rood, groen en blauw u wilt. Waarbij 0 de geen rood bijvoorbeeld en 255 is maximaal rood.
Daarna definiëren we twee lengtes wij willen snelle verwijzing. Dit is de lengte van die het mechanisme gaat naar desgevraagd.
Daarna definiëren we sommige situaties we op prom schelen. Twee keer spinnen, 3 stappen, of het laat krijgen. Het zou in de toekomst krijg je een tekst van de ouders dat de jurk wordt uitgeschakeld.
We definiëren de 3 kijkt. Uit, longBlue en teaSpring.
Zoals in alle Ardiuno-programma's is het tijd om de setup-activiteiten uitvoeren. In ons geval moeten we gewoon ideeën om elkaar te verbinden.
De "off" look wordt de kleur zwart en de lengte ingesteld op Long. LongBlue stelt de kleur blauw en de lengte op Long. Tot slot is de teaSpring ingesteld op de kleur groen en korte thee (ooops typfout lijkt het lang is)
Toevoegen van de blikken naar de prom-gelegenheid, voeg de situaties naar de prom-gelegenheid.
Begin met de LongBlue jurk.
Nu voor het echte hart van de interactie. Voeg de overgangen van een blik naar de andere op basis van het ontstaan van een situatie. Prom.When(spin2,longBlue,teaSpring); is gewoon een beschrijving van de pijl van lange blauwe kijken naar het uiterlijk van de lente thee in het diagram.
Nu prom een kans geven om te doen haar installatie.
Zoals in alle programma's van de Arduino is het tijd om de lus instructies geven. De instructies voor de Arduino zal voor altijd doen. In dit geval de prom.loop()-functie uitvoeren.
Meer details hierover in de volgende stap.