Stap 1: Voorbereiding van een basis bestand
U ziet drie lagen: gaas, randen en armatuur.
De mesh laag bevat de base triangular mesh. Als u maken van je eigen lamp willen zou, is dit de laag die u zult uw mesh zetten. Uw mesh in bijna elk modeling programma kan worden getrokken en vervolgens geïmporteerd met behulp van een stl, dxf of een van de andere formaten die Rhino kunt importeren. De enige beperkingen zijn dat de mazen triangulated moet worden (dit kan worden gewaarborgd met behulp van de opdracht TriangulateMesh) en dat de normalen alle moeten wijzen in de naar buiten richting (doe dit met behulp van de opdracht van de UnifyMeshNormals in combinatie met de opdracht Dir om te controleren de normale richting). Ook, houd er rekening mee dat de grootste driehoek in uw mesh kleiner zijn dan de grootte van uw materiaal of de grootte van het bed van uw digitale fab machine moet, indien dit kleiner is. Zodra u uw mesh naar uw tevredenheid gemaakt hebt zorg ervoor dat het is het enige object op de mesh laag.
De randen laag bevat regel met een beschrijving van elke rand van de Maas die moeten worden samengevoegd met een aangrenzende rand. In de praktijk betekent dit de rand van elke niet-open in de Maas. Deze lijnen kunnen gemakkelijk worden gemaakt met behulp van de opdracht DupMeshEdge en te klikken op de randen die u wilt maken. Zodra u alle van de randen die u wilt, ervoor te zorgen dat die regels, en alleen de regels, op de randen laag zijn hebt gemaakt.
Ervan uitgaande dat u bent, in feite, het maken van een lamp, moet u sommige geometrie aansluiten van de lamp-vorm aan de lamp schaduw threaded connector. U kunt gebruik maken van de een die heb ik gemodelleerd als een gids, maar u zult moeten meten en erachter te komen wat voor u zal werken. Wanneer u klaar bent, plaats u de polysurface die u hebt gemaakt op de armatuur laag. Nadat het script is uitgevoerd, moet u ook een overzicht van dit stuk met de hand aan de gesneden bestand toevoegen.