Stap 4: programmeren
Benodigde software:
Pure Data uitgebreid - http://puredata.info/downloads/pd-extended
Arduino IDE - http://arduino.cc/en/Main/Software
Alle broncode is beschikbaar hier https://github.com/NuggyBum/TrumChuk en is gratis te gebruiken onder de GNU GPLv3 licentie.
De TrumChuk maakt gebruik van Pure Data (aka Pd) is een open source visuele programmeertaal voor het genereren van de audio en de code voor de Arduino hoeft zal te worden geladen via de Arduino IDE.
Zodra u beide stukken van vereiste software hebt geïnstalleerd:
Setup:
Upload TrumChukArduino.ino naar de Arduino via de IDE.
Om te spelen de TrumChuk:
Wii Nunchuk verbinden met TrumChuk hardware.
Stekker in de USB-kabel op de computer uit de TrumChuk.
Lading TrumChukIO.pd, selecteer de poort nummer met de radio uit en klik op verbinding maken (zorg die ervoor dat pd is verbonden met /dev/tty.usbmodem1d11).
TrumChukSynth.pd laden
DSP inschakelen door te klikken op de knop DSP en klik "genereren New Wave", de outWave array moet bijwerken met een golfvorm.
Kiezen tussen de toewijzing van de TrumChuk of de toewijzing van de trompet.
** knop 1 is de dichtstbijzijnde knop aan de speler, knop 4 is de duim-knop **
TrumChuk Mapping:
A = 1 0 0 0, A # = 1 0 0 4, B = 0 2 0 0, C = 0 0 3 0, C# = 0 0 3 4, D = 1 2 0 0, D # = 1 2 0 4, E = 1 0 3 0, F = 0 2 3 0, F # 0 2 3 4, G = 1 2 3 0, G # = 1 2 3 4
Trompet Mapping:
A = 1 2 0 4, A # = 1 0 0 4, B = 0 2 0 4, C = 0 0 0 0, C# = 1 2 3 0, D = 1 0 3 0, D # = 0 2 3 0, E = 1 2 0 0, F = 1 0 0 0, F # 0 2 0 0, G = 0 0 0 4, G # = 0 2 3 4
Happy Trumming!