Stap 1: Weet de situatie
Hoe de situatie te beoordelen:
1) weten de slagman:
-Dit mogelijk niet wanneer u geconfronteerd met een hitter voor de eerste keer maar als je de dezelfde slagman over en weer gezicht, zorg ervoor dat je studie zijn/haar particualr batting stijl:
a) indien zij een stuk op de eerste worp swing, gooien iets af snelheid of uit de slagzone.
b) als zij een patiënt slagman, proberen om vooruit te komen in de graaf vroeg.
c) als de slagman publiek de plaat, proberen te gooien meer binnenkant standplaatsen zowel jam hen of hen terugtrekken van de plaat.
d) als het beslag weg van de plaat blijft, gooien naar de buiten helft van de plaat te laten bereiken.
e) als het beslag niet een bepaalde stijl hoeft, zorg ervoor dat u verwisselt de snelheden en de locaties van uw perceel.
2) weten de toonhoogte graaf:
-Verschillende toonhoogte telt oproep voor verschillende standplaatsen:
a) de eerste worp moet een fastball ongeveer 90% van de tijd want het is de meest accurate van standplaatsen en een geweldige manier om vooruit te komen in het begin van de telling.
b) hebt u een 0-2 graaf gooien iets buiten de slagzone te willen veranderen van de slagman oog.
c) als de telling 3-0 gooien een fastball recht naar beneden van het midden is. Ik zeg dit omdat de meeste strikeouts zal niet swing op het tellen van een 3-0 en u moet werpen een staking.
3) weet van de situatie van de baserunner:
-Al of niet er zijn lopers op de honken zal invloed hebben op welke toonhoogte je en wat beweging gooien die u gebruikt.
a) als er geen lopers op de honken, dan bent u vrij om te kiezen welke pitching stijl bent u meest vertrouwd met, de wind-up of het stuk.
b) als er lopers op het eerste of tweede honk, gebruiken het traject omdat het toestaat u om te stoppen en proberen te gooien lopers.
c) als er een loper op derde honk, waarna je moet vasthouden aan het stuk maar u kunt de wind-up indien gewenst omdat de runner waarschijnlijk niet is te stelen home.
4) weet de algehele spelsituatie:
-Als een werper bent u verantwoordelijk voor het beheersen van het andere team. U moet weten waar zijn het andere team de beste slagmensen in de slagvolgorde. U moet ook weten hoe dicht het spel is en hoe ver het spel is gevorderd.
a) als de beste slagman van de ploeg van de tegenstander is in de tweede helft van een nauwe spel en er is geen een op het eerste, moet dan u opzettelijk lopen hem.
b) in het begin spel, kijk voor teams te spelen agressief "kleine bal". Dit houdt veel bunting en stelen van de basis. Als ze zijn bunting gooien standplaatsen met veel beweging. Als er lopers op het honk verblijf weg van af snelheid standplaatsen.
c) naarmate het spel vordert wordt het steeds belangrijker dat geen runs elke inning omdat elke inning dat eindigt is een minder dat uw team heeft te beantwoorden.