Avid cosplayers zoals mezelf, hebben wereldwijd, lang is gefrustreerd door de schijnbaar mysterieuze, gravity-defying kapsels die veel anime en de video game tekens hebben. We aanzienlijke geld uitgeven pruiken, haarproducten, en soms zelfs lijm, alle bij het nastreven van die verheven droom, die we allemaal hebben net te kijken als een artistiek gestileerde mens die is om te leven recht uit een TV-scherm gekomen. Nog meer frustrerend is het feit dat een paar cosplayers die er op het web heb eigenlijk een buitengewone talent daarvoor, en bedrieglijk cosplaying blik vereenvoudigen. Ik ben niet een van die mensen.
Maar, ik was vastbesloten. Woedend bepaald. En toen ik vernam dat de techniek van "papercrafting", ik voelde alsof al mijn problemen zouden binnenkort...
Allereerst: Wat is papercrafting?
In de 'echte wereld', papercrafting is een zeer breed begrip, wat betekent dat alle ambachten die zijn afgesneden van papier en verlijmd---voor velen van ons, het roept waarschijnlijk flashbacks van kleuterschool. Echter op het internet, en in toenemende mate dus binnen de gaming community, papercrafting naar het proces verwijst van het maken van een 3D-model of hacken van een video game en de 3D-bestanden wilt uitpakken, afvlakking de veelhoeken in een speciaal programma, hen uit afdrukken op papier en vervolgens de bouw van de figuur in het echte leven. Er zijn enkele echt verbazingwekkende voorbeelden van dit gefotografeerd in kunstenaars-galeries op het net. Men kon denkbaar denken van papercrafting als een "poor man's 3D-printer'.
.... Maar was jongen, ik verkeerd. Papercrafting is een uiterst moeilijke hobby---uitermate technisch en uiterst tijdrovend. Het verschil dat het zeker de moeite waard maakt is echter dat "scherm nauwkeurigheid" een doelstelling, mathematische feit in plaats van een subjectieve kunst is.
In deze Instructible, zal ik hoe zet een 3D teken bestand in .obj formaat (meest fundamentele 3D formaat bestaat) in een schuim hoed die men met een kostuum in plaats van een vezelige pruik dragen kan dekken.
DISCLAIMERS:
Voorbij dit punt maak ik noemen van enkele van de programma's die ik gebruik met de naam, en koppelingen naar de sites waar lezers ze van hun ontwikkelaars downloaden kunnen. Voor het grootste deel, zijn ze freeware. Echter, sommige zijn shareware, en ik heb hen alleen genoemd omdat ze cruciale instrumenten in dit proces zijn, en, voor zover ik vertellen kan, de enige programma's in hun soort zijn. Ik ben niet op enigerlei wijze gelieerd aan deze bedrijven. Nooit geweest, en niet van plan te zijn. Gewoon, zonder deze programma's, dit geweldige artistieke proces kon niet bestaan.
Ook, ik ben niet aangesloten op enigerlei wijze met de ontwikkelaars van het model van de personage die ik gebruik in de demonstratie. Ik, echter juridisch de eigenaar van een exemplaar van het spel dat hij afkomstig is uit, wat betekent dat ik ben toegestaan om dit te doen. Bovendien, omdat een papercraft-sjabloon een veel veranderde vorm van het oorspronkelijke bestand is, het is ook legaal voor mij de sjabloon delen met andere mensen die willen bouwen maar niet beschikken over de vaardigheid om te ontwerpen zelf.