Stap 2: Fase I - renderen
1) open uw model .obj personage in een programma voor het bewerken van 3D. Persoonlijk gebruik ik MeshLab, dat is een uiterst krachtige, open-source freeware, ontwikkeld door de Universiteit van Pisa in Italië. U kunt het hier downloaden: http://meshlab.sourceforge.net/ andere freeware 3D-programma's opnemen: Blender, Metasequoia Wings3D, Google SketchUpen 4Dblue. Maar MeshLab is de minst intimiderend bent u volledig nieuw op dit, zoals ik was. Als u problemen ondervindt bij het navigeren in de knoppen en de uitgebreide menu's vol Technobabbel, zijn er een heleboel handige tutorials op YouTube voor specifieke functies. Opmerking: Voor alle schijnbaar basisfuncties, MeshLab beschikt niet over een functie voor ongedaan maken. Dus, don't mess up van deze volgende stap!
2) het verwijderen van alle ongewenste delen van het model. Ervan uitgaande dat het een menselijke figuur, zou 'ongewenste delen' omvatten alles van de hals naar beneden, en zijn of haar nek, gezicht en meestal oren. Als de oren puntige zijn, super lange of onnatuurlijk gepositioneerd, als de kat of bunny oren, voel je vrij om ze te verlaten, natuurlijk! Als het karakter van de haarlijn zichtbaar is, zal dan dikwijls de bovenste veelhoeken van het voorhoofd tonen een klein beetje van het haar kruipen op hen. Het is verleidelijk om deze te verwijderen, omdat zij zijn meestal huid, maar niet! U zult zien waarom, later. Anders dan dat, alles thats huid of kleding verwijderen, maar laat haarwerken zoals bogen, parels, veren, enz. Alleen verwijderen hoeden als er haren veelhoeken onder hen---Verwijder niet een hoed als doen zouden zo een groot gat op de top van het model.
3) exporteren als een nieuwe .obj
.... VERDER NAAR VOLGENDE FASE!