Stap 3: 3D en 2D Vector Plot Code
Alle Vector perceel code wordt uitgevoerd direct in de belangrijkste PmodACL plotten G-force Vectors.vi. Deze vi is gebouwd op code uit de vorige projecten.
De vector percelen zelf zijn gebaseerd op de vanille ActiveX 3d Curve Graph.vi. Deze VI kan worden gevonden door rechts te klikken op het voorpaneel, dan volgen de tabbladen Classic -> grafiek -> ActiveX-3d Curve Graph.vi. Deze VI accepteert drie 1-dimensionale arrays. Elke 1d-matrix komt overeen met een van de assen van de versnellingsmeter. Voor het perceel te laten functioneren kan naar behoren deze 1d-matrix alleen 3 elementen bevatten. Als u de vector correct kan weergeven op het perceel, moeten de component vectoren worden ingevoegd in het midden van de array (dwz matrixindex 1). De arrays andere twee indices moeten nullen bevatten.
Met de input arrays goed opgezet, vervolgens moeten we voor het configureren van de 3D-verhuur van staanpaaltsen kijken hoe we willen. Alle van de percelen weergegeven in het project zijn 3 dimensionale percelen. De percelen die lijken te zijn 2d zijn eigenlijk 3d percelen, geconfigureerd voor het weergeven van een afzonderlijke 2d-vlak. Aisde vanuit verschillende perspectieven, al de vector percelen zijn op dezelfde manier geconfigureerd. Ik zal niet ingaan op Details over het configureren van ieder waarnemingspunt. In plaats daarvan zal ik een overzicht van de werking van de plot-configuraties. Vanaf daar kunt u experimenteren en instellen van de percelen hoe je wilt.
Om te beginnen,
.
.
.
.
.
Hier is hoe je de zwevende coördinaten te volgen van het eind van uw lijn vector.
.
Dat vat vrij veel het configureren van de percelen. U kunt spelen met de andere instellingen om erachter te komen de rest.