Stap 9: Joystick bibliotheek
Nu dat de Arduino Leonardo of Arduino Micro de Joystick-bibliotheek heeft, kan de Arduino worden gebruikt voor aangepaste spelbesturing projecten. Het volgende beschrijft de Joystick-bibliotheek die is opgenomen in de bijgewerkte bestanden voor USBAPI.h en HID.cpp.
Joystick.begin (bool initAutoSendState)
Begint het emuleren van een spelbesturing aangesloten op een computer. Standaard bijwerken alle methoden de spelbesturing status onmiddellijk. Als initAutoSendState is ingesteld op false, kan de Joystick.sendState-methode moet worden aangeroepen om de status van de spelbesturing bijwerken.
Joystick.End()
Hiermee stopt u de emulatie van de spelbesturing naar een aangesloten computer.
Joystick.setXAxis (byte-waarde)
Hiermee stelt u de waarde van de X-as. Bereik-127 tot 127 (0 is center).
Joystick.setYAxis (byte-waarde)
Hiermee stelt u de waarde van de Y-as. Bereik-127 tot 127 (0 is center).
Joystick.setZAxis (byte-waarde)
Hiermee stelt u de waarde van de Z-as. Bereik-127 tot 127 (0 is center).
Joystick.setXAxisRotation (int waarde)
Hiermee stelt u de waarde van de X-as rotatie. Bereik 0° tot 360°.
Joystick.setyAxisRotation (int waarde)
Hiermee stelt u de waarde van Y-as draaien. Bereik 0° tot 360°.
Joystick.setZAxisRotation (int waarde)
Hiermee stelt u de waarde van de Z-as rotatie. Bereik 0° tot 360°.
Joystick.setButton (byte knop, bytewaarde)
Met deze methode stelt de status van de opgegeven knop. De knop is het getal 0 gebaseerde knop (d.w.z. knop #1 is 0, knop #2 1, enz.). De waarde is 1 als de knop wordt ingedrukt en 0 als de knop wordt vrijgegeven.
Joystick.pressButton (byte knop)
Druk op de aangegeven toets. De knop is het getal 0 gebaseerde knop (d.w.z. knop #1 is 0, knop #2 1, enz.).
Joystick.releaseButton (byte knop)
De aangegeven loslaat. De knop is het getal 0 gebaseerde knop (d.w.z. knop #1 is 0, knop #2 1, enz.).
Joystick.setThrottle (byte-waarde)
Hiermee stelt u de waarde van de gashendel. Bereik 0 tot 255.
Joystick.setRudder (byte-waarde)
Hiermee stelt u de waarde van de roer. Bereik 0 tot 255.
Joystick.setHatSwitch (byte hatSwitch, int value)
Hiermee stelt u de waarde van de opgegeven hat-switch. De hatSwitch is 0-gebaseerde (d.w.z. hat-switch #1 is 0 en hat-switch #2 is 1). De waarde is van 0° tot 360°, maar in stappen van 45°. Een waarde van minder dan 45° naar beneden zal worden afgerond (d.w.z. 44° naar beneden 0 ° is afgerond, 89 ° wordt naar beneden afgerond op 45 °, enz.).
Joystick.sendState()
De lidstaat van de bijgewerkte joystick stuurt naar de hostcomputer. Alleen moet worden aangesproken als AutoSendState ingesteld op false is (Zie Joystick.begin voor meer details).