Stap 6: Spruitstuk controleren en afdrukken!
Nu zullen we de andere gratis CAD programma die ik in het begin namelijk Blender noemde gebruiken! (Ja, helemaal gratis!) Dit is een uiterst krachtige 3D-model creatie softwareprogramma. (Maar het kan doen zoveel meer... Van beweging bijhouden van echte video en toevoegen video speciale effecten, aan de standalone games maken en natuurlijk, 3D printen! Het is alsof de arme man Zwitsers zakmes voor afdrukken in 3D, CAD, beeld & video-editing, particle physics simulatie, games en meer!
We gebruiken Blender voor het uitdrukkelijke doel het controleren om te zien of ons model "variëteit" (of vast). Dit betekent simpelweg om te controleren of het model waterdicht is. (heb geen gaten in het model.) 3D printers kunnen niet afdrukken modellen die gaten in hun gezichten/randen/hoekpunten hebben. Dat betekent niet dat u niet kunt afdrukken iets als een donut! Het is meer als het hebben van een model van een tand, met een kleine holte. Geen gaten in uw model die leiden water tot zou stromen naar de binnenkant van uw model-structuur (zoals tussen de twee buitenmuren van een huis) wordt hierna aangeduid als "niet-variëteit" vlakken/randen of hoekpunten. Nogmaals, zou een snelle zoekmachine van Google met betrekking tot dit veel beter uitleggen.
Blender controleert manifoldness moeiteloos. De nieuwe versie van Blender, v6.7 heeft een groot aantal 3D-afdrukservice gebundeld met het waardoor je leven zo veel makkelijker. Een van deze tools is de "Controleer of geometrie solide is" in het menu Extra. Voor oudere versies van Blender (2.4, 2.5 en 2.6) kunt u de sneltoets gebruiken: "Ctrl + Shift + Alt + M".
Nu, in de Blender, verwijder de standaard kubus in het midden van het scherm. Importeer het STL-bestand van uw model. Zodra geïmporteerd, selecteer uw model en druk op "Tab" op uw toetsenbord om de bewerkingsmodus te activeren. Voer een spruitstuk test zoals hierboven afhankelijk van uw versie van de Blender. Als uw model niet solide is hebt om de probleemgebieden vast te stellen. Helaas is het niet in het toepassingsgebied van dit instructable uit te leggen hoe deze fouten te herstellen. De help-informatie in de Blender (en het internet) moet voldoende zijn.
Als uw model spruitstuk is (solide) kunt u doorgaan naar de volgende stap. Als je moest eerst de fouten corrigeren in Blender moet u eerst het model als een nieuw STL-bestand exporteren.
De laatste, en zeer belangrijke stap! Vergeet niet om de schaal van uw model zodat deze overeenkomen met de grootte van het item dat u in het begin gemeten! Dit wordt gedaan door simpelweg te selecteren het hele model en indrukken van de "S" en vervolgens te slepen uw muis. Wanneer de omvang aanvaardbaar is wordt uw nieuwe model als een STL-bestand exporteren.
Wanneer dit gebeurt allemaal... (foei)... kunt u het STL-bestand naar 3D printing software voor het snijden in "gcode" en ten slotte afdrukken!