1. ik uitgewerkt van de algemene vorm met schetsen en vervolgens gemodelleerd het Rhino3D. Daaruit maakte ik de onderdelen voor de mannelijke/vrouwelijke pers-mal met een 1/2" vergoeding tussen de secties voor materiaal.
2. gelaste van blokken van MDF naar molen. Voor het frezen van de blokken snijden we zakken uit een vel met schuim te houden van de blokken in de juiste plaats op het bed tijdens het frezen. Gemalen alle belangrijkste onderdelen plus de driehoeken die ondersteuning van de zijkanten en achterkant van het vrouwelijke deel van de schimmel, evenals de zijkanten van het midden, wig gevormde keystone vak.
3. de layup is 2 lagen van 1/4" bouw rang triplex, waarna een top en onderlaag van paperback fineer die ik na de triplex gelden komt uit de mal van de pers. Idealiter zou de layup alle fineer, maar ik heb geen duizenden dollars in besteedbaar inkomen te besteden aan projecten zodat ik gebruik maken van multiplex.
Ik moest om te krijgen de bocht in beide richtingen stuk samen de layup zodanig dat ik had het graan gaan op verschillende manieren. Ik genaaid samen stukken met waxed draad (eerste geprobeerd tandheelkundige floss) zodanig dat het lijkt niet direct zou overlapping en maken een zwak punt.
Ik geniet van het hout voor ongeveer 4 tot 5 uur voordat ik leg het in de mal en het indrukken zonder lijm. Ik laat dat zitten tot over nacht (of een paar nachten) unclamp en wachten op het hout te drogen genoeg moet worden gelijmd. Ik heb verteld dat het zou helpen om sommige papieren handdoek of kaas doek tussen de lagen van triplex steun het uitdrogen. Ik gebruik een ureum formaldehyde gebaseerde lijmen die wordt geleverd in een poeder dat je met water mengen. Dit is belangrijk om twee redenen, eerste omdat het een lijm op waterbasis het zal zuigen het resterende vocht uit het hout die ik had te genieten zo drastisch met het oog op een samengestelde curven. Ten tweede, is de bi-product van de chemische reactie die optreedt wanneer deze lijm geneest ammoniak, die de Ligninen in het hout, waardoor ze meer smeedbaar verzacht.
Zodra de triplex droog genoeg is voor het lijmen is ik jas elke verbindende oppervlak met een verdikte vacht van de surupy lijm, zet ze terug samen en klem het omhoog in de mal. Zet ik een laag van dropcloth (polypropyleen) tussen de MDF en multiplex, aan beide zijden om te voorkomen dat de schimmel dicht lijmen, ik wax ook de hel uit de MDF.
4. ik het formulier uit de mal te krijgen en schets van de curven die ik wil maken op de helft van de stoel, ik geknipt die lijnen (decoupeerzaag, dremel met hout licht-donkerscheiding wiel) en vervolgens gebruik een stuk papier te weerspiegelen de lijnen naar de andere kant. Het wordt een ruwe schuren dan ik mij wenden de paperback fineer, die niet ideaal is en kunt u zien waar het wilde vouwen in zichzelf en ik moest snijden met een scheermes om het Lig plat op het oppervlak te maken.
Met strips natuurlijk Schuurlinnen ik raakte de rand Schoenpoets-stijl om af te ronden het over een klein beetje, en vervolgens het geolied neer.
5. de stalen basisstuk heeft ook digitale oorsprong. Ik eerst de curven, gegoten dan geprojecteerd ze plat op het c-vlak en hen uitgeprint op een plotter 3'. Vanaf daar was het een kwestie van het buigen van de 1/2" warm gewalst staal aan de werktekeningen en MIG-lassen het samen. De rocker is ingeklemd (de voorzijde breder is dan de achterkant) ik denk dat het maakt het sterker... De twee stukken die de rocker maken werden gerold. Het metaal kreeg geschuurd met cursus, medium, fijne Schuurlinnen, 0000 staalwol en vervolgens verzegeld met een rustoleum duidelijk glazuur (niet veel metalen pics omdat ik wilde dit gericht op hout te houden)
6. om het rubber shock mounts ik maakte terpen in olie klei op het frame en de stoel gedrukt in hen, dan gemaakt van een schimmel die delen en een 80A hardheid in die schimmel, opschorting van vervoer geworpen bouten boven de mal zodanig dat ze zou worden uitgelijnd met gaten in het frame. De rubber mounts krijgen gelamineerd aan triplex shell, en vervolgens bevestigd aan het metalen frame met noten.
Dat is mijn opa sittin van de stoel, die hij gebruikte als een verkoper voor Herman Miller... De laatste afbeelding is een 8 x 10 contact afdruk van mijn proefschrift tentoonstelling, genomen door mijn vader. Ik beëindigde omhoog met drie houten gelamelleerde iteraties van de zelfde mal, de laatste wordt de rocker met vleugels.