Stap 7: Timers
We hadden een harde tijd met de timers tijdens het werken aan dit project om verschillende redenen:
· Timer 0:
We bedoeld om deze timer gebruiken om de bewegingen van de joystick controle, zodat we niet eventuele rebounds tijdens het gebruik van het. Terwijl wij het, met behulp van delay(), millis() en verschillende timerfuncties 0 testen waren, realiseerden we ons dat het LCD-scherm gestopt met werken correct. Wij begrijpen niet echt waarom het werkte die manier.
Na enige tijd trying voor positiebepaling die we gebruikten de vorige versie van onze code, zonder gebruik te maken van de timer 0, en de LCD gehanteerd uitsluitend schoon. Dus we eindelijk besefte de LiquidCrystal.h-bibliotheek die we gebruikten om te werken met het LCD-scherm gebruikt Timer 0, wat betekent dat geen andere functies die met de dezelfde timer werken kunnen worden gebruikt.
· Timer 1:
We gebruiken deze timer bij de servo, aangezien het nodig een PWM-signaal en deze timer kan bieden. Dit was het makkelijkste om te gebruiken omdat de servo.h-bibliotheek verschillende voorbeelden over hoe heeft te werken met de servo en besturing van het.
· Timer 2:
Nadat de hele tijd besteed aan probeert te gebruiken van de Timer 0 zeggenschap over de bewegingen van de joystick, wanneer we eindelijk begrepen dat we het niet konden gebruiken, we hebben gezocht naar andere oplossingen. In de Arduino webpagina zagen we de Arduino UNO we gebruikten had een andere timer, de Timer-2; we gedownload van de bibliotheek en opgenomen. Het had een voorbeeld over het initialiseren van de timer en roept u een functie na een milliseconde tijd, die perfect voor ons project was.