De kroning ei blies me weg vanwege het vervoer binnen het ei. Het was een exacte replica van de werken van het vervoer dat de tsaar en de tsarina reed in voor hun kroning ceremonie. Het had de ramen van bergkristal en een schorsing die feitelijk heeft gewerkt. Dit ei geïnspireerd het kleurenschema van mijn ei en de plaatsing van de juwelen.
Ik had eerlijk gezegd het Hoof ei vergeten totdat ik ging terug door het boek dat ik op de tentoonstelling met veel foto's van de eieren pakte. Het ei van Hoof bevestigd dat de benen direct aansluiten in het ei had een precedent in de Faberge catalogus en hielp me hit op het idee van het gebruik van paard hoofden als de benen.
Het gebrandschilderd glas kwam bij me, want ik herinner me al het glazuur werk op de eieren en ik probeerde te bedenken hoe ik dat effect kon recreëren. De glazige blik van de emaille deed me denken van glas, die hebben geleid tot het gebrandschilderd glas spul, ik heb in de kelder van een klasse nam ik een jaar geleden.
Ik voegde een klein beetje figuur met een koning van het motief van de zee. Het leek net te passen met de neo-klassieke (ik hoop dat de juiste periode) van het ei. Het biedt ook een brandpunt voor het ei.
Ik eerst gepubliceerd dit als een diavoorstelling, maar voltooide een volledige intructable versie te beantwoorden van enkele vragen over de bouw.