Verplaatsbaar Wild Lessenaar (ARM MCU Team)


Context

Onze docenten gezocht voor ons project voor procestechniek, ons om de uitdagingen van het ontwerpen van een real-time systeem met relatief hoge prestaties op beperkte bronnen (geheugen, bandbreedte).

De specificaties vereisen een gokkenplatform met behulp van de volgende hardware:

  • van een Digilent Nexys 3 Raad (voor de uitvoering van een GPU op de FPGA).
  • een Keil's MCBSTM32F400 board (voor het OS van het platform hosting en spel gegevens op te slaan).
  • een Display Tech DT035TFT, LCD met een Novatek NT39016-stuurprogramma (protable ware kleurenscherm).

Er zijn twee teams van twee studenten die aan dit project werken. Één team is gericht op de ARM MCU, de andere op de GPU.

Specificaties

Het platform moet overeenkomen met de prestaties van een 16-bits commerciële gokkenplatform zoals SNES, Sega MegaDrive, met de multilayer frames en schuiven. Het platform bestaat uit twee hoofdonderdelen: de MCU van het moederbord en de GPU aangesloten op de video-uitgang.

  • De specifieke vereisten van MCU zijn graphics API voor de GPU, audio API voor de onboard audio-codec gebruiker IO, MCU/GPU interface, SD card-interface. Programmering van de video game. Een module voor het configureren van de LCD-scherm (helderheid, contrast, enz.) wordt ook beschouwd als binnen de GPU.
  • De specifieke eisen van de GPU zijn gelaagde display, mengen van verschillende lagen met transparantie, 16-bits RGBA kleuren, multilayer scrollen, 2D Basishandelingen (bitblit (kopie), kleur vulling, transparantie aanpassen, en hun combinatie (heldere, beweging, enz.), primitieve generatie (lijnen, cirkels, tekst), LCD- en VGA-video-uitgangen. Grafische georiënteerde geheugencontroller met DMA-toegang.

Uitvoeringsplannen

De twee teams zullen moeten regelmatig samenwerken voor de ontwikkeling van de twee belangrijkste onderdelen eerder vermeldden. De architectuur van het platform om dit te waarborgen hebben wij ontworpen.

Ons team vertrekt de uitvoering door het verstrekken van alle vereiste interfaces rondom de GPU, zoals de steun voor het LCD-scherm en de verbinding naar de MCU-bestuur. Dit zal in parallel met het ontwerp van de HDL-modules gekoppeld aan deze interfaces worden ontwikkeld. Op dit punt zal een voorontwerp integratie met de GPU plaatsvinden met het oog op de samenhang en de interoperabiliteit van beide modules. Dit zal worden gevolgd door softwareontwerp op de MCU van benodigde randapparatuur chauffeurs, audio- en video-API en ten slotte de RTO's. Na de definitieve integratie met het team van graphics, waarbij alle GPU modules, zal het geplande spel worden geïmplementeerd en getest.

YouTube Video

Alvorens in te gaan door middel van de details, kunt u kijken op deze Youtube link met een korte samenvatting van ons project en een video die laat zien wat we erin geslaagd om dit te doen veel. Het project is nog niet compleet maar we zullen houden actualisering deze pagina op elk gewenst moment een nieuwe functie is toegevoegd aan het project.

Eerste demonstratie: animatie
In deze demo zijn er twee lagen van de display in de framebuffer, de achtergrond is een afbeelding van de sterren op 320 x 240 en de voorgrondafbeelding is een 3200 x 240 met een vaste achtergrondkleur die is ingesteld op een transparante kleur terwijl het bmp-bestand converteren naar onze indeling. De MCU verrolt periodiek op de voorgrondafbeelding maken de geanimeerde beweging.

Tweede demonstratie: een korte gameplay

In deze demo geven wij een korte gameplay met behulp van sprites en achtergronden van de straat of Rage (abandonware). In dit geval animaties zijn gemaakt met behulp van bitblits op de voorgrond en de beweging van het teken dat is gemaakt met behulp van scrollen. U kunt ook zien dat primitieve generatie aan het eind een bericht weergeven.

Gerelateerde Artikelen

Verplaatsbaar Wild Lessenaar (GPU Team)

Verplaatsbaar Wild Lessenaar (GPU Team)

ContextOnze docenten gezocht voor ons project voor procestechniek, ons om de uitdagingen van het ontwerpen van een real-time systeem met relatief hoge prestaties op beperkte hulpbronnen (geheugen, bandbreedte).De specificaties vereisen een gokkenplat
Wederopbouw van een open haard Surround

Wederopbouw van een open haard Surround

dit Instructable (Instructanovel) gegevens het proces ging ik door naar een bestaande open haard surround gemaakt van flagstone slopen en te vervangen door een veel aantrekkelijker (althans in mijn ogen) een op maat gemaakt.Toen ik naar mijn huis ver
De naam tekenen CNC

De naam tekenen CNC

Dit instructable ontstond vervulling de project-eis van de Makecourse bij de Universiteit van Zuid-Florida (www.makecourse.com).Met dat in gedachten is het eindresultaat van dit project een CNC dat volledig kan worden uitgevoerd op GRBL, maar om te v
Slimme huis met arduino en jubito

Slimme huis met arduino en jubito

jubito is een software dat ik ontwikkelen op basis van jaNET kader. Een slimme Thuisserver waarmee interfaces tussen verschillende hardware (zoals arduino) en softwareonderdelen, geven de mogelijkheid om elkaar te communiceren en laat me toegang auto
Externe gecontroleerde relay

Externe gecontroleerde relay

In dit project ga ik om u te tonen hoe maak je een goedkope remote gecontroleerde relay met een zender en ontvanger. Deze draadloze relay kan worden gebruikt op om het even wat kunt u en prank uw vrienden door het te koppelen aan een lamp schrikken h
Brei je eigen Instructables Robot

Brei je eigen Instructables Robot

Gebreide Instructables RobotVergeten speelgoed dat zal praten met u, of dans voor u, of batterijen worden gespeeld met nodig. Laten we terug naar de basis met een goede oude ouderwetse plushie speelgoed. Iets om te knuffelen, maar iets dat past in de
Macht van uw Arduino/AVR met een batterij Hand-Cranked

Macht van uw Arduino/AVR met een batterij Hand-Cranked

als u ooit hebt willen macht uw Arduino of AVR uit een batterij voor het testen van de ontwikkeling (batterijen hebben verschillende macht levering kwaliteiten dan, zeg, getransformeerde AC of zelfs een gereglementeerde muur wrat in DC) testen maar w
Zinderende zeepokken, een andere fiets aanhangwagen!

Zinderende zeepokken, een andere fiets aanhangwagen!

ik wilde een eenvoudige fiets aanhangwagen dat zou sterk, lichtgewicht, weerbestendig en eenvoudig te maken. Mijn ontwerp werd beïnvloed door het materiaal dat ik had bij de hand van andere (huis) bouwprojecten, dus er kan beter ijzerhandel onderdele
Een ander Arduino teller

Een ander Arduino teller

Adaptieve rapportage delen batch tellerEen teller die zich aan de machine het aanpassen kan is gemonteerd op en rapportgegevens terug naar andere locaties bijvoorbeeld supervisor ReceptieHier is teller die ik gebouwd als een werkend prototype voor ee
DIY LED bord met MAX7219 Dot Matrix Module STM8S003F3 MCU voor AVR PIC MSP430 Arduino ARM STM32

DIY LED bord met MAX7219 Dot Matrix Module STM8S003F3 MCU voor AVR PIC MSP430 Arduino ARM STM32

om te voldoen aan de elektronische DIY hobbyisten, ICStation MAX7219 Dot Matrix Moduleheeft ontwikkeld. Het gebruikt de Max7219-chip die een geweldige job op besparing van MCU i/o. Het kan geen alleen controle over elk punt afzonderlijk, maar ook kan
MIJN GEWELDIGE TAMIYA WILD ONE!!

MIJN GEWELDIGE TAMIYA WILD ONE!!

this is my awesome tamiya wild one, it was released in 1985 and still runs like ice-cream on a sunny day.een van mijn vader's vrienden vond het op het puntje en ik ben herstellen, modding en re bouwen.met de slicks aan de achterkant zijn zo zacht dat
Edison Robotic Arm

Edison Robotic Arm

Welkom bij mijn eerste ooit Instructable. Voordat ik aan de slag, zou ik willen het Instructables team bedanken voor mij te voorzien van de Intel Edison kit met de geweldige add-ons in de recente Intel weggeven. Robotica is altijd verbaasd me dus het
Androïde slimme telefoon Bluetooth afstandsbediening intelligente slimme auto 51 MCU (Code STC89C52)

Androïde slimme telefoon Bluetooth afstandsbediening intelligente slimme auto 51 MCU (Code STC89C52)

aan het begin van het nieuwe jaar, Robot/Smart auto hobbyisten en studenten (zoals jullie allemaal) over techniek, wetenschap en technologie zijn bezig met de voorbereiding voor de robot wedstrijden nu.Het is de geweldige tijd om te laten zien de wer
Hoe Arm een schaal Model slagschip van kras te bouwen

Hoe Arm een schaal Model slagschip van kras te bouwen

Welkom in de fascinerende wereld van R/C grote GEWEER oorlogsschip bestrijden. Dus wat is precies R/C oorlogsschip bestrijden? Het is een hobby waar schaal model oorlogsschepen, bewapend met lagedruk CO2 kanonnen, brand kleine kogellagers op een tege