Stap 1: materialen
Om te werken aan dit project, moet u deze volgende materialen:
MCBSTM32F400 - ARM CORTEX-M3
Dit MCU-board is de gastheer van onze real-time operating systeem, de high-level graphics API en de high-level audio API.
Zeer belangrijke eigenschappen met betrekking tot ons project:
Audio CODEC met Line-In/Out en Speaker/microfoon is beschikbaar op de MCU-bestuur en zal worden gebruikt voor in game audio.
2.4 inch kleur QVGA TFT LCD met resistief touchscreen: dit LCD-scherm zal worden verwijderd van het bord van de MCU onthullen een 34-pins connector die gebruikt de Nexys 3-bestuur verbinden met de MCU.
Flexibele statisch geheugen Controller (FSMC): de ingesloten in het MCU-bestuur. Het heeft vier Chip Selecteer uitgangen ondersteunen de volgende modi: PCCard/Compact Flash, SRAM, PSRAM, noch Flash en NAND Flash. Voor onze toepassing, zullen we de SRAM-modus gebruiken om het overdragen van gegevens tussen de FPGA, het bestuur van het MCU.
DMA-Controller: De apparaten zijn voorzien van twee algemene dual port DMAs met elk 8 stromen. Ze kunnen beheren van geheugen-om-memory, perifere-om-memory en geheugen-naar-randapparaat overmaken. Wij zullen de DMA-controller gebruiken om snelle en directe overdracht van sprites en achtergronden naar de FPGA-geheugen (video RAM) doen.
MicroSD Card-Interface: De SD-kaartsleuf beschikbaar in het MCBSTM32F400-bord zal worden gebruikt voor het laden van elk spel moet worden uitgevoerd op onze draagbare console.
Drukknoppen en Joystick van de 5-positie: De MCU ARM CORTEX-M3 die we gebruikt hebben twee drukknoppen en een 5-positie-Joystick die we eigenlijk een spel spelen op onze console kunt gebruiken.
FGPA - Xilinx Spartan 6
Onze GPU zal worden uitgevoerd op het bord Nexys 3.
Zeer belangrijke eigenschappen met betrekking tot ons project:
- 16Mbyte Micron cellulaire RAM: De cellulaire RAM kan verrichten van asynchrone handelingen met een 70 toegangstijd en barsten acess operaties omhoog tot 80 MHz tarief.
- 8-bit VGA: De VGA-poort zal worden gebruikt voor foutopsporing doel. Daadwerkelijke toepassing verschijnt op de LCD Display Tech DT035TFT.
- Vier dubbelbrede Pmod™ aansluitingen: Deze aansluitingen worden gebruikt voor het verbinden het MCU-bord met de Nexys 3-bestuur.
- VHDC connecto r: Deze connector wordt gebruikt aan verbind ik het LCD met de FPGA-board.
Tech DT035TFT LCD weergeven
Dit LCD zal worden ter vervanging van de ene geïntegreerd met de MCU-bestuur. Het is dat een meer krachtige 24 bit RGB LCD met Novatek NT39016 stuurprogramma.
LCD - Nexys 3 PCB:
Het hoofddoel van deze PCB is de FPGA verbinden met de LCD via VHDC connector de FPGA.
Het eerste ding om te doen is om verbinding te maken met de gegevens signalen voor de NOVATEK chip van het LCD-scherm aan op de aansluiting waar de VHDC-connector zal worden aangesloten. De grond zal rechtstreeks worden aangesloten op de grond van de levering. Oog op het genereren van de 18 V, gebruikt aan de macht van de achtergrondverlichting van de LCD, gebruikten we de een variabele spanning regulator om te zetten van de 24 V gegenereerd door de voeding naar de 18 V rechtstreeks aangesloten op het LCD-scherm.
Voor het genereren van de 3.3 V gebruikt als een power supply voor het LCD-scherm, gebruikten we een andere vaste spanning regelaar. Aangezien deze regulator de 3,3 V van een 15 V spanning genereert, we gewend een voltage divider brug genereren van een 15V spanning uit de 24 V brougth door de voeding.
Nexys 3 - MCU PCB:
Om te verbinden de STM32 microcontroller aan de de FPGA, we ontwierpen een zeer eenvoudige PCB met slechts twee aansluitingen. De eerste is aangesloten op de LCD connector pinnen op de STM32. Deze pinnen zijn rechtstreeks aangesloten op de perifere FSMC. De tweede connector is aangesloten op de aansluitingen van de Pmod van de FPGA.
Zo kunnen we deze PCB samenvatten als een eenvoudige schakeling regisseren van de signalen van de FSMC naar de FPGA, meer precies de MCU-interface die zijn geïmplementeerd op de FPGA.