Stap 3: het platform
We kozen een architectuur die zowel generiek is en flexibel, waardoor plaats voor verdere verbeteringen op het project, en waardoor wij gemakkelijk toevoegen of verwijderen van verschillende modules. De architectuur gepresenteerd in de afbeelding is geïnspireerd door een paar bestaande uit leek die we gehouden de aspecten die nuttig zijn voor onze specificaties.
In deze architectuur biedt het gebruik van een gedeeld-geheugenbus en het gebruik van de module-specifieke register kaarten enorme flexibiliteit voor veranderingen in de GPU.
Om samen te vatten de rollen van de verschillende modules, laat de MCU-Interface de STM32 te schrijven in de registers van verschillende modules, gegroepeerd in registreren kaarten, de geschreven gegevens kan configureren van verschillende aspecten van de GPU of een afbeelding verwerking starten.
Onder deze modules hebben we Video Display Controller, waarmee de juiste synchronisatie signalen voor VGA- of LCD-uitgang, en de Frame Buffer zullen ook worden gesynchroniseerd met deze module.
De Frame Buffer is verantwoordelijk voor het ophalen van regels uit het geheugen worden weergegeven, gelden sommige mengen en het scrollen functionaliteit en vooral voor het is verantwoordelijk voor het verstrekken van de juiste RGB-gegevens op het juiste moment. Het ophalen van de lijn gebeurt door middel van een grafische geoptimaliseerd geheugenbus, geboden door de RAM-Controller.
Deze controller biedt een prioriteit georiënteerde gedeeld geheugenbus die door alle modules waarvoor de toegang tot het RAM-geheugen wordt gebruikt. Onder die we de blok Processing Unit, die kan worden toegepast op rechthoekige afbeelding delen hebben, biedt primitieve Generator eenheid, die tot geometrische figuren op de opgegeven bestemming en DMA-Controller leiden kan een manier om snel transferr afbeeldingsgegevens on-board ooilammeren.
En ten slotte LCD configuratie eenheid wordt gebruikt voor het maken van de overdracht van de gegevens van de SPI in de LCD Controller interne registers; Deze register kan worden gewijzigd als u wilt instellen van de helderheid, contrast en vele andere functies van de LCD display.
Betreffende de modules geïntegreerd in het MCU-bestuur:
Het Real-Time Operating systeem is verantwoordelijk voor het beheer van de timing beperkingen met betrekking tot de videogames.
De op hoog niveau Graphics API helpt de gebruiker om de auto graphics, gemakkelijk te controleren doordat primitieven, structuren en macro's.
De API van de Audio op hoog niveau helpt de gebruiker om alle muziek eerder hebt gemaakt op een PC te spelen.
In de volgende secties, gerelateerde gedetailleerde uitleg van het MCU-Team modules zal worden verstrekt.