Stap 7: Blok verwerkingseenheid
De Block Processing Unit-module is een module die zijn ontworpen om te worden gebruikt op rechthoekige blokken van beelden van de beeldverwerking. Het winst uit de geheugentoegang burst ooilammeren geboden door de Controller van de RAM, die geweldig is voor het werken op horizontale lijnen toe te schrijven aan zijn hoge snelheid. Daarom is ook bruikbaar rechthoekige zones: de geheugenbus kunt eenvoudige selectie van een zone met behulp van HLEN, VLEN en PICLEN, dat is de reden waarom het bieden van speciale versnelde operaties op hen is een voordelige functie. Vandaar de naam "block" processing unit.
Core functionaliteiten
De framebuffer biedt de volgende bewerkingen:
Core functionaliteiten
De framebuffer biedt de volgende bewerkingen:
BitBlit: de meest voorkomende 2D grafische bewerking, het bestaan van het kopiëren van een afbeelding of een
rechthoekige zone van een afbeelding en deze naar de juiste bestemming in het geheugen te plakken. Het het kader van een spel, het kan worden gebruikt voor het bouwen van een kaart met behulp van tegels, of plaatsen van objecten in een omgeving, voor het verkrijgen van verschillende sprites.Verplaatsen: het is vergelijkbaar met de BitBlit, maar de oorspronkelijke afbeelding wordt verwijderd en vervangen door een volledig transparante zwarte kleur. Dit kan worden gebruikt, gemengd met de BitBlit, tot een animaties een bewegende karakter in een videogame.
Vullen: een rechthoekige zone in het geheugen is gevuld met een uniforme kleur. Dit kan worden gebruikt om te bouwen van een GUI bijvoorbeeld door instelling verschillende rechthoekige zones te schrijven gegevens of pictogrammen weergeven.
Duidelijk: dit is in principe hetzelfde als opvulling, maar met een donkere transparante kleur. Zullen moeten veel bij het beheren van meerdere lagen van de weergave.
Demo
In de video kunt u fundamentele voorbeelden van bewerkingen zoals vulling, bit-blit, verplaatsen of alpha transparantie wijziging.