Stap 3: Elementaire spel van een ronde
De traditionele versie van verslavende wordt gespeeld met vier spelers en draait linksom (blijkbaar, doen de meeste Zwitserse en Chinese spellen). Een speler vormt een team met de speler over hem of haar, en hetzelfde team houdt tijdens het hele spel.
Elke nieuwe ronde, de winnaar van het vorige voorbeeld heeft betrekking op de kaarten.
- Eerst, elke speler krijgt 8 kaarten;
- Nu, elke speler kan het plaatsen van een inzet genaamd de "Grand verslavende", beschreven in de weddenschappen stap (5);
- Vervolgens worden de resterende 6 kaarten per speler behandeld;
- Nu, elke speler een inzet genaamd "Verslavende", alleen als hij of zij deed niet weddenschap de "Grand verslavende" kunt plaatsen, en kan worden gedaan totdat hij of zij zijn of haar eerste kaart heeft gespeeld. Dit zal ook worden toegelicht in de weddenschappen stap (5);
- Elke speler kiest dan 3 kaarten voor gelijktijdige uitwisseling. U zal geven en ontvangen van één kaart en naar elkaar player. Als een speler verslavende vraagt, kunnen de kaarten die bestemd zijn voor exchange worden gewijzigd. Kies verstandig, hebt u een "bondgenoot" en twee "vijanden";
- De persoon die de kaart Mah Jong op dit punt heeft de ronde kunt starten en de eerste truc door het spelen van een kaart combinatie leidt (Zie alle voorbeelden in de foto's hierboven):
- enkele kaart (bijvoorbeeld: 3)
- een paar (bijvoorbeeld: 8,8)
- trap (bv: 8,8,9,9(,10,10))
- opeenvolgende paren
- drie van een soort (bijvoorbeeld: 9,9,9)
- full house (bijv: 9,9,9,8,8)
- niet noodzakelijkerwijs opeenvolgende: 7,7,7, A, A is ook mogelijk
- rang van drie kaarten bepaalt welke hoger is (bijvoorbeeld: 9,9,9,8,8 verslaat 7,7,7, A, A)
- rechte (bv: 8,9,10,J,Q(,K,A))
- ten minste 5 opeenvolgende kaarten, kleur maakt niet uit
- Bommen (speciale combinaties, meestal alleen gebruikt op een andere combinatie top)
- 4 van een soort (bijvoorbeeld: 9,9,9,9)
- Straight flush (bv: 9,10, J, Q, K van het pak van de zwaarden)
- Elke opeenvolgende speler heeft de keuze:
- doorgeven (inchecken poker); of
- spelen een soortgelijke combinatie van hogere waarde (dezelfde waarde wordt niet aanvaard)
- één uitzondering: u kan een bom over elke andere combinatie spelen, zelfs van een andere bom, zolang het hogere waarde.
- Na 3 controles, de laatste kaart gespeeld wint de truc, de winnende speler dan verzamelt alle kaarten van deze truc en begint een nieuwe (stap 6);
- De eerste speler die een lege hand hebt is de winnaar van de ronde, maar de ronde eindigt wanneer slechts één speler met kaarten in zijn of haar hand wordt overgelaten. Vervolgens gaan de spelers tellen het punt zoals vermeld in de punten van de Counting stap (4).
- Totdat het doel is bereikt, een nieuwe ronde is begonnen, en de bovenstaande stappen worden herhaald.
Speciale kaarten
De speciale kaarten geven hun eigenaren speciale krachten. Ze hebben elk een verschillende bevoegdheden die soms zijn leuk om te hebben maar soms doen werken tegen je. Weet hoe ze af te spelen, en u tevreden kan zijn met een van hen:
Mah Jong (Hennep-mus)
Zoals hierboven vermeld, begint de speler die het bezit van de Mah Jong de ronde. Echter, om te winnen een ronde, de kaart moet worden gespeeld als goed. De Mah Jong is eigenlijk de laagste één kaart, maar kunnen worden afgespeeld in een rechte (ook de laagste rechte ooit). Het goede deel is, je kunt wensen voor een specifieke kaart (een 7 of een A, maar geen speciale degenen toegestaan). De volgende speler die heeft de gewenste kaart en kan legaal spelen, het moet spelen. Iemand niet het bezit van deze kaart kan een andere toegestane combinatie spelen. De wens blijft van kracht totdat iemand het afdwingt.
Frey
De eigenaar van de hond is recht op deze kaart spelen alleen bij de leiding van een truc, en passeert het recht om te leiden naar zijn of haar partner. Als de partner echter al van kaarten is, geeft de leiding aan zijn of haar recht.
De Phoenix
Dit is de meest krachtige kaart in verslavende. Het kan worden afgespeeld in elke gewenste combinatie als een Joker, ter vervanging van een kaart, maar kan niet worden gebruikt om een bom. Als een enkele kaart, duurt de waarde 0,5 hoger is dan de laatste kaart gespeeld (als lood duurt de waarde 1,5, zodat de Mah Jong kan niet worden afgespeeld na het). The Phoenix niet voldoet aan de wens van de Mah Jong toen speelde. Één nadeel: deze kaart telt minus 25 punten. Meer informatie over punt kan worden gelezen in de volgende stap.
De draak
The Dragon is de hoogste kaart, en kan niet worden afgespeeld in een reeks. Het telt 25 punten, nogmaals, dit zal worden toegelicht in de volgende stap. De draak heeft van de waarde van een + 1 en kan niet worden geslagen door een willekeurige andere kaart behalve een bom. Echter, zoals altijd, met grote kracht komt grote verantwoordelijkheid: als de truc is gewonnen met behulp van de draak, het weg als geheel (dat wil zeggen alle punten) moet worden gegeven aan een tegenstander van de keuze van de winnaar.