Stap 3: De SHOOT
Tijdschaal - de shoot duurde zes uur, dit toegestaan voor drie aparte vuurwerk sequenties en een stop motion opbouw van de tuin.
Het brak als volgt:
Constructie: 109 schoten
Landschapsarchitectuur: 217 foto 's
Vuurwerk: 49 schoten
Voor de openingsscène en titels besloten ik om gewoon gebruik maken van de tin de Eiffel toren kwam in en was van plan gewoon als animatie bij dit eerste schot van het tin (zie hierboven) met de animatie OpenShot 'boven naar centrum' naar ons segue in de film.
Frequentie van schoten - bij de planning van schoten, als u nog nooit een stop-motion-video vóór, het is een goed idee om uw eerste tien schoten te nemen en uitsluitend stormloop hen via het scherm van de camera, dit zal u een idee geven - een beetje als een flikkering boek, van hoe uw verkeer van objecten tussen de opnamen is uit te werken en ziet in de afgewerkte animatie. U zal vervolgens zitten kundig voor gaan als u uw object(en) te groot of te weinig afstand verplaatst en de animatie ziet er te gekunsteld of omgekeerd te traag is. Schokkerige beweging kunnen heel leuk in animatie, met name als u probeert een retro gevoel geven de film. De hand in tonen schot, met name als, zoals in dit geval, is het een constructiespeelgoed, is ook heel acceptabel. Het is allemaal een kwestie van experimenteren en het vinden van de gewenste stijl.
Veranderen de hoeveelheid ruimte tussen individuele 'bewegingen' of het wijzigen van het aantal objecten die u aan een schot toevoegt kan ook de algemene animatie maken interessanter. In de twee aangrenzende landscaping shots hierboven, kunt u zien dat ik alleen toegevoegd een topiary stukje rond de water-functie, terwijl bij andere gelegenheden ik een geheel 'gazon' en verschillende 'bomen voegde'.