Stap 3: De instructable logo animatie
Voor dit project zullen we nodig middelen zoals afbeelding van instructables robot, jpeg van alfabetten I, N, S, T, R, U, C, T, A, B, L, E, S en aangepaste lettertype. Ik heb zijn al deze in een .rar bestand die u in de bijlagen vinden kunt gecomprimeerd. U wilt uitpakken van deze middelen in de zelfde omslag waar uw code ligt anders dat zal het niet werken.
Volgende ding is de code. Ik zal het uitleggen van de pseudocode voor dit project in stappen:
- Verklaar afbeeldingsobjecten (voorbeeld: PImage imgrobo;)
- Verklaren van lettertype (voorbeeld: Pfont lettertype;)
- Void setup (instructies die u in setup plaatst zijn eenmaal geïnitialiseerd) schrijven
- Instellen van de grootte van het venster (in ons geval die we het hebt ingesteld op 1080, 720 pixels)
- Afbeeldingen importeren (voorbeeld: imgrobo = loadImage("imgrobo.gif");)
- Laden van lettertype en lettergrootte instellen
- Ingestelde waarden aan variabelen
- Setup eindigt. Variabelen declareren
- Ongeldig teken (instructies die u in setup plaatst zijn geïnitialiseerd in lus) schrijven
- (Zijn wit in dit project, 255 is RGB code) achtergrondkleur instellen
- Vertalen van oorsprong om te centreren
- Met behulp van een als voorwaarde en een teller-variabele vertalen instructables robo.jpeg van rechts naar links
- Nadat dat vertalen alternatieve brief beeld van INSTRUCTABLES verticaal met vertalen functie
- Zodra thats schrijven verkennen delen maken en schudden wanneer de muis erop wordt geplaatst. Dit kan worden bereikt door te stellen omhoog en als dergelijke voorwaarde dat wanneer mouseX en mouseY is over de ontwerptekst van x, y-coördinaat van de tekst zal willekeurig veranderen door + of-1. U kunt willekeurige functie (random(-1,+1);).
Nu dat we hebben geschreven de code, zijn tijd om een video van het te maken. Dit is werkelijk eenvoudig en kan worden gedaan van de verwerking van de toepassing zelf. Eerst even voorstellen deze regel aan het einde van draw functie (saveFrame("Frame/###.png");). Wat dit betekent is dat elke keer draw functie het loopt vangt het visuele frame in een PNG-bestand en sla het naar een map met de naam frame in dezelfde map waar de code is opgeslagen. Maken een film Ga naar verwerking van toepassing dan TOOLS -> Movie Maker. De locatie opgeven van de map van het Frame, en audio toevoegen als u wilt. Ik heb bijgevoegd screenshot van deze stap in de foto's hierboven.
De logo-animatie is klaar. Stuur me als u om het even welk. Veel leesplezier.