Stap 1: Schematische voorstelling en code
Te reproduceren dit spel dien je eerst te downloaden de code.
Dan moet je de VGA-bibliotheken.
Onmiddellijk kun je ze uploaden op een Arduino Uno. Sommige waarschuwingen zijn "normale", bijvoorbeeld, zegt mijn (Italiaanse) versie:
Lo schets VS 10.384 byte (32%) dello spazio disponibile per i programmi. Il massimo è 32.256 byte.
Le variabili globali die 1.959 byte (95%) di memoria dinamica, lasciando altri 89 byte liberi per le variabili locali. Il massimo 㨠2.048 bytes. Poca memoria disponibile, andere presentarsi problemi di stabilità.
Niet warry als de globale variabelen geheugen tot 95% van de ruimte gebruikt. In mijn ervaring zijn er geen stabiliteitsproblemen.
Als je niet een andere foutmelding, kunt u uw eigen schild VGA samenstellen.
Benodigde onderdelen:
- een Arduino Uno Rev 3 - originele of een kloon, maar origineel is beter :-)
- een DSUB15-connector (dat wil zeggen een standaard 15 pins VGA een)
- weerstanden: 2 x 68 Ohm; 2 x 470 Ohm en 4 x ongeveer 1 tot 2 kOhm
- vier knoppen
- facoltative: een matrix bord of slechts enkele draad en pinnen
Sluit de onderdelen zoals afgebeeld in de bovenste schematisch.
Als je alles goed hebt gedaan, moet u klaar om te spelen!
Geniet van!