Stap 3: Black Box Diagram
De belangrijkste stap naar het starten van een digitaal ontwerp-project is om te komen met een zwarte doos-diagram. Dit moet zo gedetailleerd mogelijk zijn zodat u weet precies welke modules die u nodig hebt en hoe u van plan bent over het aansluiten van hen.
De hoogste niveau modules die we gebruikten zijn:
- GameMem stuurprogramma
- Interfacing met de RAM en hoe het het adres kiezen
- GameLogic stuurprogramma
- wordt beschreven hoe het spel werkt
- VGA-controller
- Hiermee bepaalt u de timing voor de VGA-beeldscherm en zegt wat pixel Tekenoppervlakken
- VGA-encoder
- uitgangen van de RGB-waarden
- 2 clk scheidingslijnen
- verdeelt de klokken in bruikbare frequenties voor de VGA-controller
- verplaatsen van invoer proces
- codeert de ingangen van de spelers uit de vier directionele knoppen op de Nexys 3
Wat volgt is een eenvoudige beschrijving van elke module en enkele van de redenering achter waarom ze functioneren. Als u wenst te gebruiken met de voorbeeldcode moet u de dezelfde namen voor de poorten van IP gegenereerd poorten zoals gebruikt in de voorbeelden te gebruiken.