Stap 4: Software
Communicatie
Teneinde de communicatie tussen de arduino en een browser, die u wilt installeren sommige dingen.
Ik volgde Tom Igoe van post over het opzetten van de communicatie. Het gaat om daarbovenop node.js en een paar extra bibliotheken installeren. Wanneer klaar u moeten zitten kundig voor toegang krijgen tot de seriële poort van de computer en lezen en schrijven uit in een browseromgeving.
Hieronder is het serverscript moet u uitvoeren (test.js).
Uit te voeren in knooppunt Ga naar terminal:
knooppunt test.js /dev/tty.usbmodem1421 (waar/dev /.. staat voor de seriële poort die u wilt beluisteren)
het moet terugkeren:
poort open. Gegevenssnelheid: 9600
Audio
Ik gebruikte het Web Audio API die "een krachtige en veelzijdige systeem biedt voor het beheren van audio op het Web". Het werkt op de meest recente browsers en u kunt code in JavaScript, waardoor het makkelijk te gebruiken.
De audio sectie heeft twee belangrijke audio-onderdelen:
1. beats: worden gecontroleerd door potentiometer 1 (wijziging beat) en als zodanig is gecodeerd dat het loops.
2. krassen: worden gecontroleerd door de twee potentiometers van de schuifregelaar (1 voor krijgen / volume cutoff en 1 voor toonhoogte). Monsters kunnen worden gewijzigd door het beheersen van de tweede externe potentiometer.
Hieronder is het HTML-bestand met de JavaScript-code. De audio-bestanden zijn niet inbegrepen. Ik gebruikte sommige records van de strijd voor de beats en krassen. Een audiobestand zal natuurlijk doen. Mijn zoon houdt van spelen met de opnames van zijn eigen stem.
De visualisatie is gedaan in een doek HTML-code, de locator is een gekleurde html div-tag.