Stap 5: Eindspel UI en besturingselementen toevoegen
Op dit moment zijn alle platformen in het spel kinderen op het doel van het spel Solver van het probleem. Dit is hoe alle de rotaties kunnen worden toegepast op zelfs de nieuwe platformen voortgebracht. Zo kunnen we hen gemakkelijk deactiveren door het deactiveren van de ProblemSolver.
AFBEELDING 1
Er is dit gedeelte van de code op de bodem in de Game Controller bijwerkmethode:
if (playerHealth.currentHealth <= 0 && !gameended) InitializeEndGame();if (gameended) { restartTimer += Time.deltaTime; // .. if it reaches the restart delay... if (restartTimer >= restartDelay) { // .. then reload the currently loaded level. Application.LoadLevel(Application.loadedLevel); } }
Wat dit doet is het spel einde animatie doek, dat reeds is gemaakt, worden weergegeven en na een bepaalde hoeveelheid tijd het spel opnieuw wordt gestart. Nu als in de IntializeEndGame methode Voeg de volgende regel:
problemSolverObject.SetActive(false);
Dus de methode ziet er nu als volgt uit:
VOID InitializeEndGame() {startAnim.SetTrigger("EndGame"); speler. GetComponent () .enabled = false; player.rigidbody.useGravity = false; Verwijderen van Platforms void InitializeEndGame() { startAnim.SetTrigger("EndGame"); player.GetComponent().enabled = false; player.rigidbody.useGravity = false; //Remove Platforms problemSolverObject.SetActive(false); }
Nu wanneer het spel eindigt we het eind scherm zien kunnen.
AFBEELDING 2 HIERBOVEN
Oke dus dat alles wordt overgelaten aan Maak een toetsenbord activeren voor het opnieuw opstarten en wijzigen van de Gebruikersinterface van de EndGameCanavas te informeren van de gebruiker het opnieuw starten van het spel.
Als u wilt wijzigen de tekst herhalen wat we hebben gedaan met de StartUI.
BOVENSTAANDE AFBEELDING 3
AFBEELDING 4 BOVEN
De code achter voor het opnieuw starten van het spel gebeurt in de Update-methode van de GameController. Voeg dit onder de speler gezondheid voorwaardelijke.
Als (playerHealth.currentHealth < = 0 & &! gameended)
InitializeEndGame();
Als (Input.GetKeyUp(KeyCode.Backspace) & &! gameended)
RestartGame();
Zo start het spel opnieuw, en wanneer je sterft u ziet het witte spel over het scherm met de nieuwe tekst en opnieuw moet worden opgestart wanneer je Backspace.
AFBEELDING 6 BOVEN
Tot slot zijn we klaar met de Oculus-component. Nu om uit te voeren voor die besturingselementen Kinect!