Stap 8: De AVR Programming
U moet de code hier downloaden.Open het bestand "main.c" en vinden van de plaats waar de tekenreeks opgeslagen, kijk voor de functie "puts_P". U moet deze tekenreeks bewerken voordat het compileren (of anders zal het mijn tekst in plaats van uw afdrukken). U zult merken dat de tekenreeks wordt opgeslagen in het geheugen van de flits, en als u een langere tekenreeks compileert, de omvang van de flash compilatie toeneemt. Houd er rekening mee dat u de geheugencapaciteit van de ATtiny85, die is 8KB flash-geheugen kan niet overschrijdt.
Na het bewerken van de tekenreeks, de code te compileren. Het bestand ".avrproj" is een bestandsindeling die kan worden geopend door AVR Project IDE (een IDE die ik heb voor mezelf gemaakt), waardoor het compileren van het project zeer eenvoudig.
Een hexadecimaal bestand wordt gegenereerd en kunt u het hex bestand in de AVR. U moet een AVR-programmer een soort, en aangesloten op de business-card zoals aangegeven in het schema hieronder. Vergeet niet om het verbinden van deze verborgen verbindingen!
Ook Houd er rekening mee dat de programmeur moet worden ingesteld op een lage snelheid als gevolg van de 68 ohm weerstanden op de D + en D-signalen te gebruiken. Dit betekent dat de optie AVRDUDE "-ik < delay >" moeten worden opgenomen, zodat de opdracht ziet er ongeveer zo: "avrdude - c programmer_name -p attny85 -i 100 - U flash:w:file_name.hex"
Hoe sluit u de programmeur? Neem eerst een kijkje op het schema:
Ik maakte een niet-zo-netjes op zoek programming adapter met behulp van een USB-poort, een AVR ISP-connector en wat draad:
Hier is het, aangesloten op mijn USBtinyISP:
Dit is hoe de kaart eruit terwijl worden geprogrammeerd: