Stap 6: Arduino geheugen
Het geheugen van de Arduino is niet groot. De Arduino Uno die ik gebruik als controller binnen de FishFeeder heeft de volgende geheugen:
-32kB Flash-programma ruimte
-2kB SRAM-maken en manipuleren van variabelen
-1kB EEPROM-opslag voor lange termijn informatie
Het programmageheugen volstaat voor dit project. EEPROM-geheugen wordt niet gebruikt. De SRAM-geheugen is van cruciaal belang.
Arduino variabelen
De SRAM-geheugen wordt gebruikt voor:
-Sensor-waarden opslag.
-Strings voor weergave op LCD-scherm.
-String verzenden via seriële.
-Invoer van de modules, bijvoorbeeld serieel, LCD, Servo
Als je de Arduino-programma wijzigt, kunt u uit SRAM, uw programma mislukt op onverwachte manieren. Bij het opstarten van het programma van de Arduino is er een handdruk en een verslag van beschikbare SRAM in de terminal.
Opmerking: Het gebruik van F() Macro resulteerde in een gecodeerde uitvoer naar het LCD-scherm.