Stap 5: Programmeren van de Arduino
Voordat u de arduino programmeert, moet u eerst leren hoe de app werkt. Het werk van de app van het herkennen van uw stem commando, het zal dan tonen de woorden die u heb gesproken dan het verzenden van gegevens / snaren aan de arduino via bluetooth. Wat is een string? Een tekenreeks als een woord is, kunt u voorwaardelijke instructies uit het [ex: als (stem == "* computer op") {/ / Pin #2 inschakelen}]. The "voice" is uw tekenreeks, "==" is uw conditie (betekent gelijk aan), "* computer op" is uw opdracht en de code binnen de accolades "{}" zijn de codes die moeten worden uitgevoerd zodra uw tekenreeks overeenkomt met de voorwaarde van de opdracht.
Wat is de indeling van de tekenreeks? Hoe weet het wanneer de volgende opdracht schopt? Hoe het een aantal woorden onderscheiden van een nieuwe opdracht? De app stuurt tekenreeksen in dit formaat * opdracht #, het sterretje (*) geeft het begin van een nieuwe opdracht en de hash-tag (#) geeft het einde van een opdracht. Ik was in staat om de hash-tag (#) na elk woord in de voorwaardelijke instructie kon niet het sterretje (*) te verwijderen. U zult moeten om te beginnen met uw opdracht conditie met een sterretje anders die de schets zal niet werken.
Hoe kan ik de opdrachten wijzigen?
U kunt zien dat de "* TV op" uit de afbeelding hierboven is gemarkeerd. Wilt u de opdracht wijzigt, humm laten we zeggen "open garagedeur", kunt u vervangen door de "* TV op"met"* open garagedeur". Altijd onthouden om de opdracht beginnen met een sterretje.