Stap 1: Positie het innerlijke blok in het midden van het buitenste blok
Ter vereenvoudiging van de oprichting van de drie shapes die deel van het huis uitmaken, is elk gemaakt met (0, 0, 0) als het basispunt. Als wij moesten onze code voltooien zou op dit punt alle vormen worden op elkaar gestapeld als de oranje vorm weergegeven in de afbeelding hieronder. De gekleurde blokken worden ook voor vergelijking met de handmatige ontwerp pseudocode gezien eerder in het document weergegeven.
We moeten op dit punt goed plaats elke shape om ervoor te zorgen we de juiste uiteindelijke vorm. Wij zullen beginnen vormen positionering door het bewegen van de inner_mesh te worden gecentreerd in de outer_mesh.
Shapes verplaatsen kan worden gedaan met een 3D-translatie-matrix of een Matrix3D-object in de generator van de vorm. Hieronder vindt u de code om te zetten van de inner_mesh vorm. Het Matrix3D-object bepaalt hoe het object moet verplaatsen in de 3D-ruimte en wordt doorgegeven aan de functie van de transformatie wilt uitvoeren van de verhuizing.
Opmerking: De afbeelding hieronder zal niet gezien worden wanneer u dit gedeelte van de code aan het maken zijn. Ze zijn gemaakt nadat de shape generator programma is geschreven als een manier om te laten zien van de resultaten van deze transformaties toe te voegen aan de code.
Instructies
- Blijven door het plakken van de code uit de volgende stap in het codevenster van de Generator van de vorm.
- var mtx = nieuwe Matrix3D(); Hiermee maakt u een 3D-translatie matrix voor het verplaatsen van een netobject
mtx.Translation(1,1,0); Hiermee definieert u hoe het object zal worden verplaatst: + 1 in de X- en + 1 in de Y-richting
inner_mesh.transform(mtx); Hiermee verplaatst u het object op basis van de matrixHint 1. De eerste regel van deze code maakt een variabele om de vereiste informatie voor de omzetfunctie. 2. de tweede regel bepaalt dat de vorm verplaatste + in de X 1 en + 1 in de Y-3 zullen. De derde regel wordt de variabele gebruikt om te vertellen van de omzetfunctie hoe de shape moet worden verplaatst.
- De afbeelding hieronder een eerder weergegeven en na wat toe te voegen de bovenstaande code aan het programma.
De blauwe vorm toont de transformatie van het inner_mesh object in zijn nieuwe functie samen met de resultaten groeperen van de binnenste en buitenste Maas. Het plaatst de inner_mesh in het midden van de grotere blok worden uitgeholde.
Nu nog is het toevoegen van een transformatie op het dak-object om het correct plaatsen op de top van de muren.
- Doorgaan naar de volgende stap.