Stap 19: Muziek afspelen
Afspelen van muziek op een Arduino is ook een fluitje van een cent. Hier is de basis:Arduino spreker
GND---> een lood/luidsprekerkabel
digitale of analoge pin---> andere lood/luidsprekerkabel
Een paar toeren geleden de Arduino IDE begon te nemen van de tone library. Hier is de basis (dit zal de munt geluid afspelen van Mario Bros), dit is ontleend aan het voorbeeld dat wordt geleverd met de IDE:
Omvatten het headerbestand pitches.h
#include "pitches.h"
noten in de melodie:
int melodie [] {} =
NOTE_B5, NOTE_E6};
Opmerking de duur: 4 = kwartnoot, 8 = achtste noot, enz.:
int noteDurations [] {} =
16, 2};
ongeldig playSound() {}
itereren over de noten van de melodie:
voor (int thisNote = 0; thisNote < 2; thisNote ++) {}
voor het berekenen van de duur van de opmerking, neem één seconde
gedeeld door het type opmerking.
bijvoorbeeld kwartnoot = 1000 / 4, achtste noot = 1000/8, enz.
int noteDuration = 1000/noteDurations [thisNote];
Toon (8, melody[thisNote],noteDuration);
om te onderscheiden van de notities, stel een minimuminterval tussen hen.
de nota's duur + 30% schijnt goed te werken:
int pauseBetweenNotes = noteDuration * 1.30;
vertraging (noteDuration + 10);
Stop het afspelen van de Toon:
noTone(8);
}
}