Vrijdag de 13e (NES)
Vrijdag de 13e is nog steeds mijn favoriete spel om te spelen op de Nintendo Entertainment System (NES). Het werd ontwikkeld door Atlus, bron code kopiëren geschreven, en spel gepubliceerd door LJN in 1989 en NES 8-bits logo kopie geschreven door Paramount Pictures in 1988.
Het wordt beschouwd als, door sommigen, als één van de slechtste video spelen in geschiedenis. De kritiek richt zich op hoe het is een slechte aanpassing van de films, niet eng genoeg als een game van horror, en te hard om te voltooien. Helaas, reviewers lijken niet te overwegen van het feit dat de Entertainment Software Rating Board (ECSR) bestond niet terug in 1989. Het spel volgt niet de films precies, waarschijnlijk voor toegang tot een breder publiek; het kan worden gespeeld door volwassenen of kinderen. En let's face it, als keek rechtdoor, de serie is zeer grafische en heeft vele inconsistenties zelf! Toegevoegde zombies in de mix? Waarom niet? Zombies zijn zeer populair nu in onze cultuur en media. Het is soort van griezelig om na te denken over al die dode raadgevers terugkomen uit de dood via de dezelfde vloek die Jason zelf treft!
Ook zijn er verschillende soorten van horror voor ons om te ervaren. Bijvoorbeeld, naar de naam slechts twee, er is een griezelig eng en een verrassing! eng. Dit spel lijkt te dekken die vrij goed omdat u benieuwd bent rond de bossen, grotten en lake en een schijnbaar verlaten kamp zombies vechten en racing (letterlijk verandert van dag tot 's avonds laat tot 's avonds waardoor het zelfs creepier) tijd om te redden van kinderen in hutten van de antagonist Jason Voorhees. De verrassing factor vandaan gewoon rondlopen in een hut en (een zeer sterke en snelle) Jason Voorhees springen en de bestrijding van u!
Een ding ik echt liefde en zal altijd onthouden over het spel was de awesome muziek gespeeld in de hutten en op de schermkaart. Het is een zeer melodieus, maar onderhoudt een griezelig, donker, rondspoken thema. Het oorspronkelijke instrument, dat werd gebruikt tijdens het schrijven van het lied was een pijporgel, zoals later door de auteur Hirohiko Takayama hij het lied in vergadering met behulp van een stuurprogramma voor geluid geschreven door Tsukasa Masukogeprogrammeerd. Maar in deze tutorial gaan we worden programmeren onszelf in C++ voor Arduino!
In deze tutorial, zullen we worden schilderen een vogelhuisje cabine, schrijven van C++-code met behulp van de Tone library voor de Arduino, en zet het allemaal samen om Maak een muzikale eerbetoon aan mijn favoriete NES spel, vrijdag de 13e.
Vereiste Hardware
- Houten birdhouse cabine
- Arduino UNO/Micro
- 1/8" stereo audio-aansluiting
- Kortstondige drukknop
- Draden
- Spreker met 1/8" stereo stekker
- 10k en 1 k Ohm weerstand
- Blauw van de verf van de verf, bruine & zwarte Sharpie marker
- Kleine batterij-aangedreven thee-licht kaars
Vereiste Software
- Arduino IDE en de Tone library