Stap 4: OSC berichten ontvangen
Nu dat u uw skelet hebt, laten we vullen het in en beginnen met het lezen van de berichten van de OSC uitgezonden door BrainWaveOSC. Controleer of BrainWaveOSC wordt uitgevoerd en uw hoofdtelefoon is aangesloten. U kunt vertellen door de kleur van het linker paneel. Als het is groen, dan ben je goed.
Het vinden van uw OSC-poort
In BrainWaveOSC, zoekt u uw OSC-poort. In de linker bovenhoek, ziet u zoiets als: OSC - 127.0.0.1:7771
De 127.0.0.1 is het IP-adres van localhost en 7771 is het nummer van uw poort. U moet dit poortnummer voor later bewaren.
Opzetten van verwerking OSC berichten ontvangen
Nu zult u wilt deze regel binnen uw Setup-functie tussen de accolades toe te voegen. Verwijzen naar de beelden als een referentie. Uw Setup-functie moet er zo uitzien:
VOID Setup {}
oscp5 = nieuwe OscP5 (deze, 7771);
}
Geweldig! Je verteld gewoon de toepassing om te beginnen met luisteren op poort 7771 voor inkomende OSC berichten. Aangezien het in de setup-functie, zal het slechts eenmaal uitgevoerd aan het begin.
De OSC berichten ontvangen
Volgende we gonna een functie om te ontvangen van de OSC berichten maken. Terwijl Setup slechts eenmaal wordt uitgevoerd en draw() loopt de hele tijd, zal de functie die wij maakt alleen worden uitgevoerd wanneer een OSC-bericht wordt ontvangen.
Maak een functie die als dit kijkt:
VOID oscEvent (OscMessage theMessage) {}
Afdrukken van het adres en de typetag van het bericht aan de console
println ("OSC bericht ontvangen! Het adres patroon is "+ theMessage.addrPattern() +". De typetag is: "+ theMessage.typetag());
}
OK laten we breken. ongeldig oscEvent(OscMessage theMessage) zegt dat deze functie oscEventwordt aangeroepen, en het duurt een OscMessage -object als een parameter met de naam theMessage. Negeer de leegte voor nu, betekent dit dat de functie is niet verwacht om een waarde te retourneren.
Binnen de functie, hebben we twee lijnen. Lijnen voorafgegaan door de / / betekent gewoon dat er een opmerking en zal niet worden uitgevoerd. Het negeren van die eerste lijn. De tweede lijn is println, die kort voor Print lijn. Dit schrijft berichten in het zwarte gebied onder uw tekst-editor wanneer u de toepassing (genoemd de console) uitvoert. De inhoud van println vertellen het aan afdrukken "OSC bericht ontvangen!" en maakt gebruik van twee methoden van OscMessage:
- Adres patroon - dit is als het onderwerp van een e-mail. Het is de naam van het bericht
- Typetag - dit vertelt je wat de inhoud van het bericht zijn
- Bijvoorbeeld, betekent een typetag III dat er 3 hele getallen binnen het bericht
De toepassing wordt uitgevoerd
Klik op de play-knop in de linkerbovenhoek wordt getoond. U ziet een kleine grijze venster pop omhooggaand en het zwarte gebied onder uw tekstredacteur moet opvullen met woorden als:
OSC bericht ontvangen! Het patroon van het adres is /signal. De typetag is: f
Als u hier bent, hebt u met succes verbinding gemaakt met uw aanvraag OSC!