Stap 1: 3D-ontwerp
De afbeelding die ik had in het achterhoofd was een soort van stekelige, tessellated... iets. Ontploffing van de raket, misschien, of centraal plateau van Washington staat, omgeven door bergen. Ik wilde laten het dubbelzinnig.
Mijn eerste stap was experimenteren met verschillende 3D ontwerpgereedschappen. Ik had een fatsoenlijk bedrag van CAD ervaring door middel van mijn werk, maar ik wilde iets een beetje meer vrije vorm dan dat. Ik heb geprobeerd de Blender weer, die had afgeschrikt mij in het verleden. Ditmaal ik stak door de verschrikkelijke leercurve en eigenlijk belandde soort wens het. Het is zeker zeer krachtig, en met een instrument dat is ook goed voor rendering scènes zeer nuttig geweest als ik ben de toepassing van openbare kunst inkoopproces.
Ik opgenomen een model van de Hugo-raket in het ontwerp, zodat ik het volledige effect beter kunnen beoordelen. Later uiteindelijk heb ik om een versie van het 3D afgedrukt om te gaan met mijn prototype base. Ik baseerde de raket-model uit de officiële specificaties. De vinnen zijn een beetje te dun in vergelijking met het echte ding, maar de totale afmetingen zijn vrij goed.
Zodra ik blij met het ontwerp was, moest ik een manier vinden om "ontvouwen" het in individuele veelhoeken. Ik had gehoord van de Japanse papercraft programma Pepakura om armor, dus ik dat probeerde door costumieren wordt gebruikt. Het werkte-- en het zelfs laat me mijn testopzet in papier eerst! Ik ben blij dat zij heeft gedaan, omdat dit laat me het ontwerp verfijnen in een zeer snelle en goedkope manier. Dingen zien er altijd anders in het echte leven.