Stap 10: De software
Dit was het meest uitdagende deel van het project voor mij. Met de hulp van enkele vrienden op Pier 9, en een heleboel tijd doen onderzoek online, en schetsen van diagrammen in mijn notebook, was ik in staat om erachter te komen de formules van de trigonometrie dat ik nodig had om te berekenen welke hoek de spiegel draai moet op het licht omleiden naar een bepaalde plek op de muur.
Bijgevoegd is de Arduino-applicatie die de motoren draait aan direct het gereflecteerde licht te spellen uit verschillende woorden. Ook aangesloten is de aangepaste bibliotheek genaamd LightLetter, dat is een abstracte voorstelling voor elke letter. Dit is waar alle trigonometriefuncties berekeningen voor het uitzoeken welke hoek om te draaien van de letters op gebeurt.
Op het einde kwam ik met een vrij robuust systeem, dat in principe laten we me Voer woorden of woordgroepen in de software, en alle logica en formules voor welke hoek te draaien de motoren op intern gebeurt. Op dit moment zijn er een paar verschillende modi die de software kan worden ingesteld op. Een SWEEP meer fundamenteel beweegt alle letters heen en weer over de muur langzaam, dit is erg handig voor kalibratie. Een gedefinieerde modus worden weergegeven van een bepaalde volgorde van de woorden in de volgorde waarin ik definiëren. Een willekeurige modus pakt willekeurige woorden uit een vooraf gedefinieerde lijst.