Stap 1: Prototype Circuit
Het is aanbevolen om prototype elk project op een breadboard voordat alles op een board te solderen. Dit project is geen uitzondering. Ik had geen problemen gaande van mijn prototype tot mijn breadboard en het daadwerkelijk ontwikkeling gemakkelijker gemaakt omdat ik had voldoende onderdelen om te houden van het prototype in tact en vervolgens gebruiken voor het programmeren op een volledige arduino zodat ik niet hoefde te houden opnieuw branden mijn ATmega over en voorbij. (Ik echt nodig om een programmeur FTDI voor toekomstige projecten.)
Het opgenomen schema is gelijkaardig aan wat u zal bouwen. Ik kon niet een fritzing deel voor de led matrix die ik gebruikte dus ik net een sparkfun een pakte maar het is eigenlijk een 3 kleurenscherm in plaats van een enkele kleurenmatrix zoals mij ben using vinden.
Ik heb niet de moeite de reset-knop, of de led toe te voegen want ik was alleen popping de chip uit de arduino en slepen rechts een DIP socket enz. Dat dit is de GEMAKKELIJKSTE (en luiste) manier van overdracht van een arduino project aan uw eigen PCB. Als u wilt om dit te doen de juiste manier, je een ftdi header toevoegen en wilt ook waarschijnlijk ten minste een reset-knop in het geval je het nodig hebt.
Referentiematerialen:
Deze studie en je weet precies wat te doen...
Arduino aan Breadboard
Arduino Standalone
ATmega pinout
Gebaseerd op referentie hierboven:
-Zet uw ATmega op je breadboard eerst.
-Voeg de oscillator aan het bord tussen pin 9 en 10 van de ATmega (ben zeker om op te merken welke kant de chip wordt geconfronteerd met zodat u ze op de verkeerde pinnen niet plaatsen)
-Plaats uw condensatoren tussen de pinnen van de oscillator en de regel van de grond met het breadboard
-Regels uitvoeren van de VCC en AVCC pinnen op de ATmega in de positieve lijnen van het breadboard
-Het uitvoeren van de pinnen 2 grond vanaf de ATmega in de grond-lijnen van het breadboard
-Sluit uw batterijhouder (zonder batterijen) de positieve en gemalen lijnen van het breadboard
Vanaf nu hebt u een volledig functionerende standalone arduino. Als u een schets van de arduino op dit board branden moet het precies zoals de arduino deed functioneren. U kunt het proberen met een knipoogje schets om te controleren of dat alles goed werkt. Knipperen op de chip gewoon te laden dan toe te voegen terug op het breadboard en hechten een led met weerstand tot pin 13. LINK naar knipperen
Opmerking: kan u nood voor brandwond van de bootloader Als uw atmega niet al de arduino bootloader daarop, moet u wellicht een bootloader naar het branden. U zult weten u moet doen dit als arduino u een bericht als geeft "avrdude: stk500_getsync(): niet synchroon:..." Dit kan gedaan worden met behulp van een arduino en je kan gewoon Volg de instructies op de website van arduino.
Nu op ons project...
-Het toevoegen van een presoldered 8 x 8 LED matrix aan boord van de MAX7219 aan het circuit met de ingangen in het breadboard (mijne hebben 5 input pins en 5 output pinnen)
-Het uitvoeren van een jumper tussen de positieve lijn op het breadboard en de VCC pin van de 8 x 8 Matrix bord
-Het uitvoeren van een jumper tussen de lijn van de grond en de GND pin van de 8 x 8 Matrix bord
-Het uitvoeren van een jumper vanaf D10 van de Atmega en CS van de 8 x 8 Matrix bord
-Het uitvoeren van een jumper vanaf D13 van de ATmega (SCK) en de CLK-pin van de 8 x 8 Matrix bord
-Het uitvoeren van een jumper vanaf D11 van de ATmega (Hasselt) en het lawaai van de 8 x 8 Matrix bord
(kijk naar deze referentie voor uitleg van de SPI)
U kunt nu ook een bluetooth-module als u bluetooth gebruiken wilt voor het bijwerken van de berichten. Ik gebruikte een Adafruit BlueFruit EZlink, maar zoals ik al eerder zei, ze zijn een beetje prijzig, vooral voor dit.
Koppelen van het bluetooth-module en sluit VCC en GND. Voer TX RX en RX naar TX op je breadboard en bluetooth module. TX = verzenden (pin 3 op de atmega, RX = Recieve (pin 2 op de atmega). Dus moet wat wordt verzonden naar de bluetooth worden ontvangen door de ATmega en vice versa. ZIJN zeker aan referentie uw PINOUT op de atmega gegevensblad om ervoor te zorgen dat alle uw pinnen correct zijn aangesloten.
U kunt nu uw build testen door het verbranden van de opgenomen arduino schets op de chip en knallen het terug op het breadboard. Als alles ging dat goed hebt u een aantal verschillende pictogrammen zetten ik er verschijnen in de juiste volgorde en herhalen.
Hebt u de bluetooth-module op hetâ €¦ Bluetooth seriële Controller te installeren op uw Androïde. Ga naar de terminal weergave en een tekenreeks naar het apparaat sturen. Het beginnen met een ticker rollen van de tekst die u zojuist hebt gestuurd. u kunt de animaties opnieuw beginnen door het sturen van de tekenreeks "ani" (zonder aanhalingstekens).