Stap 8: Sprinkhaan Script
Instellen van het volledige dossier van de Sprinkhaan bestaat uit 9 stappen (een veel langer dan de anderen... Tip: #2)
Voordat u iets start, zorg ervoor dat uw Rhino eenheden correspondeert met de units u wenst te printen op, of communicatie met Grasshopper met... we gebruikten millimeter.
1. de eerste taak is om de toelaatbare bouwen volume voor uw specifieke 3D-printer. Aangezien dit per model verschilt, moet u de XYZ afmetingen en eenheden dienovereenkomstig bijwerken. Schakel het bouwen VOLUME DRAADFRAME onderdeel te identificeren van de build-afmetingen.
(Onderdelen die worden gebruikt in deze stap: panelen, Construct punt, Box 2 pt, Brep Wireframe, een streepjespatroon, Curve)
2. Zet uw toolpath hier als een enkele CURVE. Vaak, kan de toolpath worden gemakkelijk gegenereerd op Sprinkhaan, als een doorlopende spiraal, stepping contouren of andere manieren versterkten-afgeleide.
* Onze toolpath was zeer specifiek voor onze bekisting en gewenste output - omgaan met een base "web", dat we "weefde" tussen en binnen. Het bestond uit de volgende:
-creëren van een veelzijdige, geodetische koepel, met behulp van netten en onderverdeling
-isoleren van elk facet
-toepassing van hetzelfde weven component (en haar patroon) aan elke individuele facet
-toetreding tot elke weave + facet schetsen in een grote curve (toolpath)
-de toolpath is vervolgens gekoppeld aan de drie motoren, bewegen ons bed in X en Y en de Z (de extruder) wat resulteert in een extrusie die direct langs de lijnen van het facet en rand van de koepels verplaatst
-we gemaakt vier verschillende koepels van variërende hoeveelheid facetten, vier verschillende dichtheden van de Weave-onderdeel dat werd toegepast op / gereageerd op elke vorm van de koepel, en drie verschillende schalen van koepel vormen, wat resulteert in 48 verschillende scriptopties af te drukken.
3. u zult willen bevestigen dat de hele toolpath binnen de toelaatbare bouwen volume (met de onderkant op het XY-vlak is) voordat u inschakelt de stappenmotoren, overschrijding van een van de assen en beschadiging van de motoren te voorkomen. Dit gedeelte wordt gecontroleerd dat alle hoekpunten binnen de toelaatbare bouwen volume zijn.
(Onderdelen die worden gebruikt in deze stap: besturingspunten, binnen, lijst lengte, massa toevoeging, gelijkheid, panelen)
4. deze stap activeert de beweging van de printer. Een TIMER gebruiken om te evalueren voortdurend de curve, incrementeel stappen te vervoederen aan de stappenmotoren. Snellere timer zal resulteren in een snellere motor beweging.
(Onderdelen die worden gebruikt in deze stap: VB-Script, Timer, Boolean knevels, Panel)
5. om de timer te evalueren van de curve, u zal moeten een afstand koppelen aan de hoeveelheid tijd is verstreken. De toenemende waarde wordt gebruikt als een percentage te evalueren van de totale lengte van de kromme toolpath voltooid of de Quad Stepper ingevoerd. In ons geval, 1mm/50 MS bleek de ideale snelheid voor de extrusie van onze warme lijm. Hoe langzamer de snelheid, des te nauwkeuriger kunt u de fijne kneepjes van uw toolpath te verwachten. Experimenteren met de snelheid van uw 3D-effect en het vinden van een evenwicht tussen die twee zullen echter noodzakelijk om te vinden van de ideale snelheid voor elke unieke machine en materiële setup.
(Onderdelen die worden gebruikt in deze stap: lengte panelen, divisie, vermenigvuldiging, Minimum, evalueren lengte)
6. om te visualiseren het huidige punt langs de print toolpath, een klein gebied langs de punt geëvalueerd in de vorige stappen maken en inschakelen van de "Preview". Dit simuleert het verkeer van alle drie assen in real-time.
(Onderdelen die worden gebruikt in deze stap: bol, Swatch, Custom Preview)
7. het evalueren lengte onderdeel van vóór geeft een Cartesisch coördinaat locatie. Deze waarden moeten worden geconverteerd naar stappen om te worden vertaald naar elk van de respectieve stappenmotoren - maar voordat dat kan gebeuren moeten we de lineaire afstand converteren naar hoekafstand (de stappenmotoren verstrekken roterende beweging). Om dit te bereiken, moeten we een conversiewaarde om te bepalen hoeveel graden is gelijk aan een opgegeven afstand. In onze tests, we een vierkant 50mmX50mm afgedrukt en had de stappenmotoren de vorm traceren voortdurend tot onze XY kalibratie-waarden toegestaan de extrusie hoofd maken de afgedrukte vierkant zo nauwkeurig mogelijk. Ook zouden we de extruder verticaal een gekwantificeerde afstand verplaatsen, en meten hoeveel stappen het duurde om te bereiken dat afstand, of vice versa.
(Onderdelen die worden gebruikt in deze stap: deconstrueren, panelen, vermenigvuldiging, Integer)
8. Zodra de locatie in de Cartesische ruimte is van lineaire waarden geconverteerd naar hoekige waarden, kunnen we het converteren naar stap onderdelen gebruiken om te vertalen van de graden te stappen. Stappenmotoren zijn gecategoriseerd door zowel hun stappen/omwenteling en het bedrag van microsteps per stap. Zorg ervoor om te controleren of deze waarden, zodat de resulterende afstand de stappenmotoren klopt waarmee u werkt. Met deze component: de "S" is de stappen per omwenteling voor elke motor, waar de "M" is het aantal van microsteps. Voor ons respectievelijk deze waarden 200 en 8. Misschien vindt u dat sommige van uw motoren achteruit reizen (dit is gebruikelijk) en om dit te corrigeren (of te voeden de juiste negatieve getallen worden gekalibreerd met de andere motoren)... gewoon de specifieke uitvoer van deze stap, met -1 vermenigvuldigen, en vervolgens het zal voeden in de Quad Stepper-component met de juiste waarden. Dit idee van vermenigvuldiging kan worden gebruikt voor het gelijkmatig schaal omhoog of omlaag de geometrie aan een andere gewenste grootte)
(Onderdelen die worden gebruikt in deze stap: Converteert graden naar stappen (voor elke motor/as), negatieve, vermenigvuldigen)
9. ten slotte moet sprinkhaan verbinding maken met en te schrijven naar de Arduino board. Begin met het openen van de corresponderende poort. Vervolgens zal u de motor, die zal verzending van waarden aan de Raad van bestuur en beginnen motor verkeer inschakelen. Er is een Reset ingebouwd in de motor. Wees ervan bewust dat wanneer u herstelt, het is het definiëren van uw huidige locatie in de Cartesische ruimte als 0,0,0, daardoor uitgehold uw werkelijke Cartesiaanse coördinaten. De cartesiaanse coördinaten beschreven in stap 5 zijn metingen ten opzichte van de meest recent Reset locatie.
(Onderdelen die worden gebruikt in deze stap: Quad Stepper, poort beschikbaar, Serial schrijven, panelen)